login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plugin systeem bij CMS.

Offline Martijn1989 - 14/06/2006 08:58
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde Yoh mensen, ik heb een vraagje. Ik wil een soort van CMS systeem maken, en hem uitdelen met lincenties. Tot dusver geen probleem,...als ik daarna plugins wil maken die mensen zelf kunnen uploaden via 1 bestand. Het punt is, hoe integreer ik dat in het systeem, want het menu moet worden aangepast etc.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 14/06/2006 09:11
Avatar van marten Beheerder Op dit punt zou je de implementatie van Joomla of Mambo erbij kunnen pakken. Je kan ook op zoek gaan naar andere systemen die modules implementeren. Zo kan je de techniek een beetje zien. Een vereiste hierbij is meestal een database. Maar kan me voorstellen dat je door het uitlezen van een bepaalde directory waar de bestanden in staan ook iets kan. Succes
Offline zwinselman - 14/06/2006 09:26
Avatar van zwinselman Lid Volgens mij kan je dan het beste met bijv. componenten werken die hij uit de database moet halen.
Ik ben hier zelf ook mee bezig geweest en heb daar het volgende op gevonden.

http://www.zwinselman.nl/kaarten2/

Ook een soort van cms waar ik in het admin gedeelte componenten en subcomponenten toe kan voegen.

Wanneer ik een component toevoeg komt op de site vanzelf een button erbij etc etc.
Affijn bekijk het zelf maar eens. is een test script die automatisch elk uur wordt gereset.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s