Hmmss hij geeft iid niks terug, maar wel raar, het staat er namelijk wel in, dus snap niet waarom hij die niet terugggeeft.
Iemand misschien idee?
Als ik zoek op bouwjaar, getallen dus, doet hij het wel, en anders niet, vind ik rare eraan
Hmmss neen, maar als ik 3 auto's erin heb staan, en ik zoek bijv op bouwjaar 1980 en ze zijn allemaal 1980 pakt ie ze al niet meer, moet je specifieker zijn.
Bij 3 auto's mag er maar 1 overeenkomen met de zoek opdracht, dus ik gebruik gewoon LIKE, denk dat voor mij dan handiger is
Edit:
Ga toch ff proberen nog met dit, maar er staat dus SCORE, hoe kan ik die gebruiken dan? Dus dat hij de score weergeeft.
Alvast bedankt
Als je met match en against werkt en je zoekRESULTAAT is meer dan 50% word er ook niets weergegeven.
Dus als je in je db maar één rij hebt en je zoekt dan op volkswagen, dan heb je dus 100% match en word er niets weergegeven.
Ook moet je met een zoekwoord van minimaal 3 letters zoeken.
En je moet natuurlijk een fulltext index hebben van je tabellen (myIsam en nog een (vergeten))
Dit heb ik allemaal en het werkt nu.
Ik kan nu goed zoeken.
Omdat je minder dan 50% zoekresultaat moet hebben wil ik dus met meerdere tekstvelden gaan werken of selectboxen.
Dus als ik bijv selectbox "merk" en "type" heb wil ik dat ik op beide kan zoeken, maar hoe doe ik dat?
Dit wil niet werken
Hmmss neen ook niet, want als ik Audi bij zoekterm in en A4 bij zoekterm1 dan pakt hij alsnog alle audi's, ook van de andere types.
Moet toch wel kunnen dat je met meerdere zoekwoorden kunt werken?
FROM autos WHERE MATCH (merk, type, bouwjaar) AGAINST
('" . $_POST['zoekwoord'] . " " . $_POST['zoekwoord1']."' WHERE bouwjaar = '".$_POST['een selectbox met jaartallen']."')") or die(mysql_error());
FROM autos WHERE MATCH (merk, type, bouwjaar) AGAINST
('" . $_POST['zoekwoord'] . " " . $_POST['zoekwoord1']."' WHERE bouwjaar ='".$_POST['een selectbox met jaartallen']."')") or die(mysql_error());
ps: ik denk maar hardop hoor, de enige ervaring die ik heb met een fulltext is met maar één zoekwoord (maar werkt wel )
$query = mysql_query("SELECT merk, type, bouwjaar, MATCH (merk, type, bouwjaar) AGAINST
('" . $_POST['zoekwoord'] . " " . $_POST['zoekwoord1']."') from autos")
$query=mysql_query("SELECT merk, type, bouwjaar, MATCH (merk, type, bouwjaar) AGAINST
('".$_POST['zoekwoord']." ".$_POST['zoekwoord1']."') from autos")
Maar dan pakt hij alles, wat voor merk je ook intypt, maar ik ga dat van jouw ff proberen
edit:
Dit wil ook niet werken, jammer...is het uberhaupt mogelijk om dit zo te doen? Anders moet ik met LIKE gaan werken denk ik, want dan kun je wel met meerdere zoekopdrachten werken volgens mij??
Na kijk, ik wil eigenlijk met selectboxen gaan werken
Een merk aanklikken dat je in de andere een type kunt aanklikken.
En dat je zo kunt zoeken op een auto.
Zo wil ik dat dus gaan maken, dus krijg je meerdere $_POST namelijk
$_POST['merk'] en $_POST['type']
en later nog bouwjaar
Zoiets wil ik dus, dus denk handiger dat ik met LIKE ga werken?
Heb nu dit, maar hij moet als ik merk=audi type=a4 en bouwjaar=1987 die auto's bij elkaar zoeken, maar hij zoekt dan ook alle 1987 auto's bij elkaar. Hoe kan ik dit veranderen dan?
Dat FULLTEXT search gaat denk niks worden.
EN dan nog een vraagje, bij de TUTS hier zat ik bij LIKE dat je % kon gebruiken, waar moet ik die neergooien? Krijg zelf alleen maar fouten.
$query = mysql_query ("SELECT * FROM autos WHERE merk LIKE '".$_POST['merk']."' OR type LIKE '".$_POST['type']."'OR bouwjaar LIKE '".$_POST['bouwjaar']."'") or die (mysql_error());
$query=mysql_query("SELECT * FROM autos WHERE merk LIKE '".$_POST['merk']."' OR type LIKE '".$_POST['type']."'OR bouwjaar LIKE '".$_POST['bouwjaar']."'") or die(mysql_error());
die% betekend dat er iets voor of achter mag staan.
'%zoekwoord' dit kan ook zrettezoekwoord opleveren (als dat erin staat natuurlijk)
'zoekwoord%' dit kan zoekwoordzretyyt opleveren (als dat erin staat natuurlijk)
'zoekwoord' kan alleen zoekwoord opleveren (als dat erin staat natuurlijk)
Sorry, had ik kunnen zien ja
Beetje stom.
Nog 1 vraagje dan maar.
Als ik zoek op Audi A4 1999 pakt bij wel alle Audi A4 maar ook alle bouwjaren met 1999
Hoe zorg ik ervoor dat hij dan alleen Audi A4 van 1999 en niet bijvoorbeeld ook BMW's?
Thanks ja dat klopt, maar dat betekent automatisch ook dat je ALLES moet invullen. dus merk, type EN bouwjaar, en dat moet niet altijd het bouwjaar, of merk of type.
Maargoed, moet ik maar oplossing voor vinden ;) Of weetje daar toevallig ook iets voor?