Warning: mysql_data_seek(): Offset 0 is invalid for MySQL result index 4 (or the query data is unbuffered) in c:\appserv\www\auto\bedrijven\main.php on line 30
Warning:mysql_data_seek(): Offset 0 is invalid forMySQL result index 4(or the query data is unbuffered) in c:\appserv\www\auto\bedrijven\main.php on line 30
Hoe kan ik oplossen dat deze fout dan niet weergegeven word?
Groet,
Maar verder kom ik dan ff niet, want hoe kan ik nu laten weten wanneer een waarde groot is.
En hij moet bij een waarde van 0 gewoon die data seek niet uitvoeren.
Neen kijk.
Ik heb een query.
daarna gebruik ik een while om de query gegevens op te vragen.
Daarna heb ik de while niet nodig.
Op een gegeven moment wel weer. Maar omdat de query al X gebruikt is moet je eerst mysql_data_seek doen.
Maar als er nog niks gebeurt is, is er een fout met mysql_data_seek.
Misschien is het een idee om je query-resultaten standaard op te slaan in een array? Dat doe ik ook en dat werkt best fijn, je kunt er dan gewoon met een for(each)-lus doorheen.
Dat zou eventueel ook kunnen ja.
Maar dat is iets meer werk, dus met die data_seek_data gaat niet lukken?
Ook raar vind ik. Als er geen auto's zijn bij dat bedrijf, laat hij bedrijfsnaam niet zien.
Weetje daar misschien iets voor? Als dat namelijk opgelost is, is me probleem ook opgelost.
<td><a href="../autos.php?id=<?=$arr['id'];?>"><?=$arr['merk'];?></a></td><td><?=$arr['type'];?></td><td><?=$arr['bouwjaar'];?></td><td><?=$arr['verkocht'];?></td><td><a href="bewerk_auto.php?id=<?=$arr['id'];?>">Bewerk</a></td><td><a href="delete_auto?id=<?=$arr['id'];?>" onClick="return confirm('Weet u zeker dat u dit bedrijf wilt verwijderen?');">Verwijderen</a></td>
Hij selecteerd wat in DB staat en geeft in dropdownmenu weer.
NU wil ik hetzelfe voor het bouwjaar doen.
Als ik het zo wil doen benk lang bezig en moet ik elk jaar het script veranderen.
Nu is me vraag, hoekan ik dat anders doen? Bouwjaren staan niet in DB maar heb met een for lus gedaan.
Enig idee misschien?
Groet,
Dit is de goede code wat werkt van het vorig probleem.
<td><a href="../autos.php?id=<?=$arrr['id'];?>"><?=$arrr['merk'];?></a></td><td><?=$arrr['type'];?></td><td><?=$arrr['bouwjaar'];?></td><td><?=$arrr['verkocht'];?></td><td><a href="bewerk_auto.php?id=<?=$arrr['id'];?>">Bewerk</a></td><td><a href="delete_auto?id=<?=$arrr['id'];?>" onClick="return confirm('Weet u zeker dat u dit bedrijf wilt verwijderen?');">Verwijderen</a></td>
mysql_data_seek werkt niet op lege result-sets geloof ik.
Het is niet vreemd dat je geen bedrijven krijgt als deze geen auto's heeft, je gebruikt immers een INNER JOIN.
Waarschijnlijk je beter het bedrijf LEFT JOINen met auto, dan krijg je ook de bedrijven te zien die geen auto's hebben.
Als je voor het bouwjaar een for-lus gebruikt, is dit toch geen werk? Gebruik dezelfde constructie die je voor BTW gebruikt hebt (zet het if-statement in de for-lus).
Ja, maar k heb vanaf bouwjaar 1970 tot nu
DUs betekent dat ik een hele lange lus krijg?
En als het 2007 is? Kan ik het script weer aanpassen dus, is ook niet handig lijkt me
Het moet toch lukken? Haal gewoon bouwjaar uit DB en dan ergens mee vergelijken? En bij de rest laat hij andere bouwjaren zien.
Krijg het maar niet voor elkaar.
@Rensjuh, dat bedoelde ik niet, bedoel meer wat FangorN en Murfy hebben neergezet ;) Maar toch bedankt voor je hulp.
@ FangorN & Murfy, Thanks, het werkt
Edit:
Nu wil ik dit ook voor bouwmaand gebruiken, kopier ik hem, verander de waardes en gaat het script niet verder.
Je kunt hem toch zovaak gebruiken als je wilt toch?
Hmmss ff vraagje dan, hoezo moet die 2e weg dan? Je moet toch weer een functie opzetten of zie ik dat verkeerd?
Heb ik iig alweer wat geleerd
Het werkt, maar als kan beetje uitleg, weet ik dat de volgende X weer
Thomas - 12/06/2006 15:53 (laatste wijziging 12/06/2006 15:54)
Moderator
Het idee van functies is, dat je ze eenmalig declareert, en daarna meedere keren gebruikt... Je kreeg waarschijnlijk een foutmelding in de trant van "cannot redeclare function ..., previously declared in ...".
Neen, kreeg geen fouten, hij maakte alleen het script niet af, hij stopte bij bouwmaand.
Maar dan weet ik dat ook weer, iig bedankt
Kom zo een heel stuk verder weer, thanks all!
Zo wordt de minste foutmelding op je scherm gedumpt en kan je dus foutloze scripts gaan maken, alsook gemakkelijk debuggen, want dan had je de melding die FangorN aanhaalde wèl gezien, deze op Google kunnen gooien en was het gefixed geweest.
Error reporting dus