login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

DELETE FROM... mysql

Offline CDNC - 08/06/2006 21:09
Avatar van CDNCPHP ver gevorderde ik had een systeem gemaakt waarbij mensen konden voor een account te laten aan maken (sql tabel: memberask) als het dan door een admin is goed gekeurt moeten de gegevens van `memberask` verplaatst worden naar `member` dat lukt. geen probleem. maar dan moeten de gegeven van `memberask` verwijdert worden, dat heeft gewerkt, met mijn test accounts, nu ik het echt wil gaan gebruiken werkte het niet meer.

1. <?php
  2. $a = " SELECT * FROM `member` WHERE naam='".$_POST['mmname']."' ";
  3. $b = mysql_query($a) or die ("SQL error: in member add user <br /><br />". mysql_error() );
  4. $c = mysql_num_rows($b);
  5.  
  6. $d = " SELECT * FROM `member` WHERE email='".$_POST['mmmail']."' ";
  7. $e = mysql_query($d) or die ("SQL error: in member add e-mail <br /><br />". mysql_error() );
  8. $f = mysql_num_rows($e);
  9.  
  10. if($c == "0" && $f == "0"){
  11.  
  12. $k = "INSERT INTO `member` (id, naam, email, pass)
  13. VALUES
  14. ('',
  15. '". $_POST[mmname] ."',
  16. '". $_POST[mmmail] ."',
  17. '". $s->pass ."'
  18. )";
  19. mysql_query($k) or die ("SQL error: in member adding 56 <br><br>". mysql_error() );
  20.  
  21.  
  22. $t = "DELETE FROM `memberask` WHERE id='". $GET['id'] ."'";
  23. mysql_query($t) or die ("SQL error: in member adding 76 <br><br>". mysql_error() ); // hier zit de fout dus... hij geeft geen foutmelding, maar hij delte het ook niet
  24.  
  25. En dan hier het werkend mailsysteem.
  26. ?>

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 08/06/2006 21:12
Avatar van finduilas PHP gevorderde Krijg je een error?
En hoe krijg je ID?Via een link?
Offline CDNC - 08/06/2006 21:15
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde zoals ik al zij, ik grijg geen error, en ik haal het uit het
URL : ?page=login/admin&edit=ask/delete&id=7
Offline timo - 08/06/2006 21:56
Avatar van timo PHP ver gevorderde waarom niet gewoon een veld ask, 0 als account actief is en 1 als hij nog moet worden gevalideerd...
Offline CDNC - 08/06/2006 22:05 (laatste wijziging 08/06/2006 22:05)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde ik heb onder tussen het probleem omzeild het word niet verwijdert maar het gewoon niet getoont, als er dus een nieuw member zich aanmelde dan komt die naam weergegeven in het admin paneel.

1. <?php
  2. $c = " SELECT * FROM `member` ";
  3. $d = mysql_query($c);
  4. $ar = array();
  5.  
  6. for($s=0 ; $s = mysql_fetch_object($d) ; $s++ ){
  7. $ar[] = $s->naam;
  8. }
  9.  
  10. for(; $askrij = mysql_fetch_object($b) ;){
  11.  
  12. if(in_array($askrij->naam,$ar)){
  13. print '';
  14. }else{
  15. print '- <a href="?page=login/admin&edit=ask&id='. $askrij->id .'">'. $askrij->naam .'</a><br />';
  16.  
  17. }
  18.  
  19. } ?>
Offline finduilas - 09/06/2006 06:40
Avatar van finduilas PHP gevorderde Het kan idd veel gemakkelijker.
Als een member zich heeft geregistreerd doe je actief 0.Daarna haal je in je adminpaneel alle leden op met actief op 0.Als je hem goedkeurd zet je actief op 1.Veel gemakkelijker.
Offline Ultimatum - 09/06/2006 08:13
Avatar van Ultimatum PHP expert btw waarom gebruik je een for loop als je toch geen begin waarde opgeeft en geen ++ erin zet, doe dat gewoon een whileloop 
Offline Thomas - 09/06/2006 10:03
Avatar van Thomas Moderator Er staat $GET, bedoel je niet $_GET, en staat dit ook in de action van je form?
Offline CDNC - 09/06/2006 15:57
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde jha, fangorn, die $GET was het probleem, voor de rest werkte alles.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s