login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

formulier update

Offline flipthijs - 08/06/2006 14:37
Avatar van flipthijsPHP interesse helluw, ik heb van de tutorial dat formulier nagemaakt, maar nu wil ik dat ook eens doen met de update fuctie,

das niet dat hij gegevens toevoegd, maar dat hij dus de gegevens update.

heeft er hier iemand zo een handige tut voor ??

alvast bedankt

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 08/06/2006 14:41
Avatar van xSc Onbekend Tja, het verschil is niet erg groot. Je hebt er zelfs geen tutorial voor nodig :S
Offline flipthijs - 08/06/2006 14:42
Avatar van flipthijs PHP interesse wil je het dan f zegge aub ? ik ben het nog maar aan het leren dus weet niet echt hoe het te doen.
Offline Thomas - 08/06/2006 14:44
Avatar van Thomas Moderator Formulier-initialisatie is toch vrij uitgebreid en complex (om dit goed te doen).
We zullen het op de "ideeën voor tutorials"-lijst zetten.
Offline flipthijs - 08/06/2006 14:48 (laatste wijziging 08/06/2006 14:50)
Avatar van flipthijs PHP interesse oke bedankt, maar zou iemand mij tog ff kunnen helpen,

1. mysql_query("UPDATE fuivenkalender (datum,naam,plaats,locatie,djs,inkom,opmerking,website) VALUES ('".addslashes($_POST['datum'])."','".addslashes($_POST['naam'])."','".$_POST['plaats']."','".$_POST['locatie']."','".$_POST['djs']."','".$_POST['inkom']."','".$_POST['opmerking']."','".$_POST['website']."')") or die (mysql_error());

dat staat er al, maar dan moet ie nog weten van welke 'fuif' dat is. hoe kom ik dat te weten ?
Offline Thomas - 08/06/2006 14:54
Avatar van Thomas Moderator Op het moment dat je een bepaalde fuif gaat editten, voeg je een hidden veld toe aan je formulier (bijv. fuif_id):
<input type="hidden" name="fuif_id" value="[hier fuif-id]" />

Bij het verwerken zet je het fuif-id in je WHERE-conditie:

1. UPDATE fuivenkalender
  2. SET veld1= waarde1,
  3. veld2=waarde2,
  4. ...
  5. WHERE fuif_id = $_POST['fuif_id']

Ik weet niet of jouw UPDATE-query syntactisch helemaal correct is.
Offline flipthijs - 08/06/2006 15:00
Avatar van flipthijs PHP interesse het is me gelukt, bedankt ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.271s