login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoekmachine op eige site alles wat weergeven word!

Offline tomtom - 07/06/2006 21:01
Avatar van tomtomNieuw lid Hallo,

Ik wil een zoekmachine die mijn hele site doorzoekt. Alles wat weergeven word moet doorzocht worden naar woorden die ingetypt zijn. Dus ook op html pagina's en dingen die niet in de database staan.

Hoe maak ik zoiets? Iemand die functies weet waarmee dat mogelijk word of heeft iemand nog een scriptje liggen? help me!:P

Groetjes Tom,

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 07/06/2006 21:03
Avatar van vinTage Nieuw lid google search op je site zetten (is gratis)
Offline tomtom - 07/06/2006 21:12
Avatar van tomtom Nieuw lid OK maargoed ik wil dus zelf zo een script maken. Niet met google.. kan dat ook?
Offline Gerard - 07/06/2006 21:13
Avatar van Gerard Ouwe rakker dan ben je heel lang bezig denk ik zomaar 
Offline vinTage - 07/06/2006 21:14
Avatar van vinTage Nieuw lid Begin met je database uit te lezen met %LIKE% of met match() en against();

Daarna kan je iets verziinen met regex en file_get_contents ofzo.
Maak dan een soort van array die je dan weer sorteerd op relevantie en echo het zaakje.

(hersenspinsel van me) 

Ik denk dat dat iets teveel werk is.
Offline Frederic - 07/06/2006 22:07
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Zooveel werk is het niet...
Eens je een basis hebt kan je erop verder werken.
Zo heb ik bvb de zoekmachine gemaakt op: http://www.fadetolife.be/blog/
Ik ben begonnen in PHP, en toen verder gegaan met AJAX enzo en uiteindelijk zoekt ie op de gehele site, én snel 
Offline vinTage - 07/06/2006 22:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Maar die zoekt alleen in de database.
Offline Frederic - 07/06/2006 22:45
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Ja ok, maar het is toch uit te breiden dat er ook door HTML files gezocht wordt? (je moet dan wel alle bestanden op je server aflopen en uitlezen)
Beter is gewoon te zorgen dat de inhoud van je site in een database of textfile staat.
Offline vinTage - 07/06/2006 22:46
Avatar van vinTage Nieuw lid mjah, maar DAT vroeg hij niet 
Offline xSc - 08/06/2006 11:59
Avatar van xSc Onbekend Als je on-thy-fly in bestanden gaat zoeken, kost dat veel te veel tijd. Je moet bijv. m.b.v. een cronjob alle bestanden laten doorzoeken en het resultaat (de gestripte tekst) opslaan in een db. Je zoekmachine laat je alleen in de database zoeken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s