login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MAssaa e-mail sturen

Offline DrB - 06/06/2006 19:18
Avatar van DrBHTML interesse Beste leden,

Ik heb in een .SQL tabel zo'n honderd mail adressen staan. Nu wil ik deze mensen een mail sturen. Kan ik gewoon ergens een mailformulier gebruiken die gebruikers uit de tabel haalt?
Ik heb namelijk een domein, maar heb daar geen eigen e-mail bij. Dus het lijkt mij handig om hetvia een mail formulier te doen. De tabel heet eenvoudigweg "emails".

Alvast bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 06/06/2006 19:20 (laatste wijziging 06/06/2006 19:30)

PHP gevorderde
er zijn hier al meerdere malen vragen over geweest.
Ik zal even een vb zoeken...
het werkte iig zo dat je al die mensen moest toevoegen via while in de bcc van de mail

Edit: Ik kan zo gauw dat bericht niet vinden 
vb. fouten voorbehouden 
  1. <?php
  2. $sql = mysql_query("SELECT email, naam FROM tabelnaam");
  3. $header = 'BCC:';
  4. while($m = mysql_fetch_object)){
  5. $header .= $m->email.'\n';
  6. }
  7. #en dan de mailfunctie met als 4de var (geloof ik) de $header
  8. ?>
Offline DrB - 06/06/2006 22:39
Avatar van DrB HTML interesse Is er geen andere manier dan? Ik heb nu wel webmail, maar om nou al die adressen1 voor 1 een mail te sturen..
Offline ikkedikke - 07/06/2006 17:00
Avatar van ikkedikke PHP expert dit is naar iedereen tegelijk. zoek maar eens op internet wat BCC: inhoudt.
Offline Gerard - 07/06/2006 17:01
Citaat:
Is er geen andere manier dan? Ik heb nu wel webmail, maar om nou al die adressen1 voor 1 een mail te sturen..

We praten hier dan ook over een geautomatiseerd systeem middels php en php:mail(). Niet over een webclient.
Offline xSc - 08/06/2006 12:04
Avatar van xSc Onbekend Ik denk wel dat bcc ook een limiet heeft. Ik denk niet dat je bij bcc 5000 e-mailadres kunt plaatsen. Daarnaast heb je natuurlijk ook als je een persoonlijke e-mail wilt maken:

Geachte [geslacht] [tussenvoegsels] [achternaam],

.......
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s