login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL datbanken

Offline Dierre - 03/06/2006 18:12
Avatar van DierreMySQL interesse als je naar een hosting gaat kijken dan staat er bij MySQL datbanken een cijfer dat staat voor het aantal databanken, maar wat is nu eigenlijk 1 databank???

kan je daar dan bijv 2 tabellen inzetten? bijvoorbeeld een tabel voor logingegevens (paswoord en loginnaam) en een tabel voor kalendergegevens (datum, plaats, omschrijving). Of hoe zit dat juist?
Iemand die me daar eens wat meer uitleg over kan geven??

TIA
Dieter

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 03/06/2006 18:16 (laatste wijziging 03/06/2006 18:16)
Avatar van Sitebase PHP expert Je bedoeld wss Mysql database. Dat is gewo0n een database waar je naar mijn wete HHHHEEEELLL veel tabellen kunt inzetten. Meer is er eigelijk niet aan uit te leggen^^ .
Offline finduilas - 03/06/2006 18:18
Avatar van finduilas PHP gevorderde Een database is een plaats waar je tabellen kunt invoegen.In die tabellen kun je heel veel plaatsen van gegevens.
Offline Dierre - 03/06/2006 18:19
Avatar van Dierre MySQL interesse ahzo ok
dus een webhosting met 1 database is voor mij genoeg (om 4 of 5 tabellen in te maken)

ben je beperkt in het aantal tabellen in 1 database?
Offline roelh - 03/06/2006 18:21
Avatar van roelh PHP gevorderde YupZ, je kunt zoveel tabellen kwijt als je wilt 
Offline Dierre - 03/06/2006 23:40
Avatar van Dierre MySQL interesse ok, thx voor jullie (snelle) reacties
Offline Stefan14 - 04/06/2006 00:27
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde je bent inderdaad niet beperkt in het aantal tabellen, maar meerdere databases kan soms toch wel lekker zijn omdat bijv:
- er geen dubbele tabelnamen binnen een database mogen zijn
- het bij veel tabellen onoverzichtelijk kan worden in phpmyadmin
- om verschillende dingen gescheiden te houden, (bijv. normale db en een db voor testscriptjes)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s