Op mijn website maak ik gebruik van sessies voor mijn hele systeem.. nu ben ik bezig dat leden, niet iedere keer opnieuw moeten inloggen.. je kent het wel met:
Een uur, Een dag, Een week, Een maand, Een jaar en Altijd
Dit werkt nu na een poosje kloten heel goed, kheb er een aantal controles inzitten (tijdelijk) zodat hij echo't hoe hij is ingelogdt met cookies of met sessies of helemaal niet, enz..
Nu kan ik gewoon inloggen met cookies en met sessies, dit werkt beide perfect, alleen nu het probleem. Mijn hoofddoel om cookies erbij te zetten is dus, dat als je je browser wegklikt en je opent een nieuwe dat je nog steeds bent ingelogd op mijn site..
en dat is waar het fout gaat.. hij doet het helemaal perfect, met cookies en sessie's maar als je een andere browser opent, houdt hij de login niet vast, en dat was juist mijn doel.
Maar hoe doet bijvoorbeeld deze site dat dan.. als ik weer terug kom op deze site, ben ik ingelogd... dit gebeurt via cookies.. hoe hebben hun dit dan aangepakt?
Als je je browser sluit, en weer opent, word die functie uitgevoerd.
Maar omdat de browser gesloten is, is de sessie verwijderd.
Dus die check geeft false, omdat je && gebruikt, en $_SESSION['jeid'] is niet geset...
Dus niet alle voorwaarden geven true, 2 true en 1 false.
Maar omdat die ene false er tussen zit, is de hele if loop false.
eruit halen, en dan zou het moeten werken?!
Eigenlijk ook wel logisch, wat je zegt, want als de browser is afgesloten is die sessie ook leeg, terwijl ik wel controleer of hij daarna nog bestaat.. stomme ik
Kga het nu meteen ff testen..
WOOT!! Hij WERKT ^^
Ohh Rensjuh, helemaal bedankt, echt top
nu moet ik alleen nog met het uitloggen, niet alleen de sessie destroy'en maar ook die cookies unsetten..
nog ff uitzoeken hoe dat werkt.. iig harstikke bedankt
Khad eigenlijk nog een vraagje.. het werkt nog niet helemaal optimaal..
Als mensen inloggen via IE, en dan een nieuwe IE openen, zijn ze nog steeds ingelogdt dit is goed.. hij herkent de cookies dus..
Maar nu weer het probleem.. ik laat een aantal dingen controleren, door het id.. en deze staat nu in $_SESSION['jeid'] als mensen dus een nieuwe IE openen, is deze dus weg, en kunnen ze die dingen dus niet, waar die controle op zat..
Nu was mijn vraag kan ik niet in bij de controle van het inloggen dit er onderzetten: $_SESSION['jeid'] = $_COOKIE['jeid'];
Of iets dergelijks? want anders moet ik alles gaan veranderen naar.. en controleren op sessie jeid en controleren op cookie jeid per ding.. en dat is dus een hoop aanpas werk?