login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cookie bewaren i.c.m. sessies..!

Offline Chupskie - 01/06/2006 23:05
Avatar van ChupskieMySQL beginner Op mijn website maak ik gebruik van sessies voor mijn hele systeem.. nu ben ik bezig dat leden, niet iedere keer opnieuw moeten inloggen.. je kent het wel met:

Een uur, Een dag, Een week, Een maand, Een jaar en Altijd

Dit werkt nu na een poosje kloten heel goed, kheb er een aantal controles inzitten (tijdelijk) zodat hij echo't hoe hij is ingelogdt met cookies of met sessies of helemaal niet, enz..

Nu kan ik gewoon inloggen met cookies en met sessies, dit werkt beide perfect, alleen nu het probleem. Mijn hoofddoel om cookies erbij te zetten is dus, dat als je je browser wegklikt en je opent een nieuwe dat je nog steeds bent ingelogd op mijn site..

en dat is waar het fout gaat.. hij doet het helemaal perfect, met cookies en sessie's maar als je een andere browser opent, houdt hij de login niet vast, en dat was juist mijn doel.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?:s

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NCube - 01/06/2006 23:06
Avatar van NCube HTML beginner Cookies worden per browser bewaard, er is geen algemene map met alle cookies dus het zal ook nooit mogelijk zijn.
Offline Chupskie - 01/06/2006 23:08
Avatar van Chupskie MySQL beginner Maar hoe doet bijvoorbeeld deze site dat dan.. als ik weer terug kom op deze site, ben ik ingelogd... dit gebeurt via cookies.. hoe hebben hun dit dan aangepakt?
Offline vinTage - 01/06/2006 23:30
Avatar van vinTage Nieuw lid als je hier bent ingelogged op bv FF, en je opent dan voor de allereerste keer ooit deze pagina met IE, dan moet je weer inloggen (met IE) hoor
Offline Chupskie - 01/06/2006 23:33 (laatste wijziging 01/06/2006 23:52)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ja ook, kheb het verkeerd uitgelegd denk ik, kbedoelde gewoon, als je in IE werkt, en je opent een nieuwe IE, dat je dan nog bent ingelogd. 

Ik zei browser, om geen namen te noemen, want als ik IE zeg, dan vinden de meeste mij een noobie omdat ik geen FF gebruik:p

Maar, als ik dus gewoon een nieuwe IE open, dan doet hij het dus niet bij mij, waar zou dat aan kunnen liggen?

edit: Nee, het werkt nog steeds niet????
Offline Rens - 01/06/2006 23:54

Crew algemeen
Misschien uh, code laten zien?
Of moeten wij maar raden?
Offline vinTage - 01/06/2006 23:59 (laatste wijziging 02/06/2006 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid if(isset("juiste cookie zooi"))
{
start ownage sessie;
}

zoiets dan ?
Offline Chupskie - 02/06/2006 00:03
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ohh sorry.. natuurlijk;-)

kheb het even via plaatscode.be gedaan:
=> http://www.plaatscode.be/514/

Het bovenste gedeelte is mijn login pagina (inloggen.php)
Het onderste gedeelte is een van de vele functie's (Functies.php)

Ik kan wel inloggen, met cookies, en ook me sessies, alleen als ik ie weg klik, en ik open een nieuwe onthoudt hij dit toch niet?
Offline Rens - 02/06/2006 00:06

Crew algemeen
  1. if(isset($_SESSION['jeid'])&& isset($_COOKIE['gebruikersnaam']) && isset($_COOKIE['wachtwoord'])) {

Werkt natuurlijk niet hè...
De sessie word verwijderd, dus die zal niet geset zijn, en dus geeft die if een false.
Offline Chupskie - 02/06/2006 00:10
Avatar van Chupskie MySQL beginner Volgens mij werkt dat gedeelte wel goed (of ik begrijp je verkeerd)

Daarom heb ik zoveel controles erin zitten:
Hij geeft nu dit aan:

via cookies
cookie gelukt

of begrijp ik je verkeerd?
Offline Rens - 02/06/2006 00:13

Crew algemeen
Als je je browser sluit, en weer opent, word die functie uitgevoerd.
Maar omdat de browser gesloten is, is de sessie verwijderd.
Dus die check geeft false, omdat je && gebruikt, en $_SESSION['jeid'] is niet geset...
Dus niet alle voorwaarden geven true, 2 true en 1 false.
Maar omdat die ene false er tussen zit, is de hele if loop false.

Snap je? 
Offline Chupskie - 02/06/2006 00:18 (laatste wijziging 02/06/2006 00:21)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Jaja, kbegin het door te krijgen..;-)

dus in principe moet ik alleen even deze:

isset($_SESSION['jeid'])&&

eruit halen, en dan zou het moeten werken?!
Eigenlijk ook wel logisch, wat je zegt, want als de browser is afgesloten is die sessie ook leeg, terwijl ik wel controleer of hij daarna nog bestaat.. stomme ik 

Kga het nu meteen ff testen..

WOOT!! Hij WERKT ^^
Ohh Rensjuh, helemaal bedankt, echt top 
nu moet ik alleen nog met het uitloggen, niet alleen de sessie destroy'en maar ook die cookies unsetten..

nog ff uitzoeken hoe dat werkt.. iig harstikke bedankt 
Offline Gerard - 02/06/2006 00:22
Citaat:
nu moet ik alleen nog met het uitloggen, niet alleen de sessie destroy'en maar ook die cookies unsetten..

nog ff uitzoeken hoe dat werkt..
  1. <?php
  2. setcookie('cookievar', '', time()-1);
  3. setcookie('cookievar2', '', time()-1);
  4. ?>
Offline Chupskie - 02/06/2006 00:27
Avatar van Chupskie MySQL beginner Perfect :D

Jij ook harstikke bedankt Proximus 
Offline Thomas - 02/06/2006 08:35
Avatar van Thomas Moderator Kijk anders ook eens bij session.php van dit script.
Offline Chupskie - 02/06/2006 19:44 (laatste wijziging 02/06/2006 19:53)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Khad eigenlijk nog een vraagje.. het werkt nog niet helemaal optimaal.. 

Als mensen inloggen via IE, en dan een nieuwe IE openen, zijn ze nog steeds ingelogdt dit is goed.. hij herkent de cookies dus.. 

Maar nu weer het probleem.. ik laat een aantal dingen controleren, door het id.. en deze staat nu in $_SESSION['jeid'] als mensen dus een nieuwe IE openen, is deze dus weg, en kunnen ze die dingen dus niet, waar die controle op zat..

Nu was mijn vraag kan ik niet in bij de controle van het inloggen dit er onderzetten: $_SESSION['jeid'] = $_COOKIE['jeid'];
Of iets dergelijks? want anders moet ik alles gaan veranderen naar.. en controleren op sessie jeid en controleren op cookie jeid per ding.. en dat is dus een hoop aanpas werk?

Iemand hier een oplossing/idee voor?:|

edit: ja dus, het kon  Problem Solved:cool:  :cool: 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s