login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

update query fout

Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:02 (laatste wijziging 01/06/2006 23:02)
Avatar van Stefan14PHP gevorderde er zit een fout in de volgende query, maar ik zie hem niet, ben er al een poosje mee bezig, maar hij blijft dezelfde fout geven. hij geeft de volgende fout
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

1. <?php
  2. if (isset($_POST['submit']))
  3. {
  4.  
  5. extract($_POST);
  6.  
  7. $query2 = "UPDATE gebruiker SET typeID='".$typeID."', geslacht='".$geslacht."', bedrijfsnaam='".$bedrijfsnaam."', contactpersoon='".$contactpersoon."', voorvoegsel='".$voorvoegsel."', voornaam='".$voornaam."', achternaam='".$achternaam."', tussenvoegsel='".$tussenvoegsel."', straatnaam='".$straatnaam."', huisnummer='".$huisnummer."', postcode='".$postcode."', plaats='".$plaats."', faxnummer='".$faxnummer."', telnummer='".$telnummer."', mobielnummer='".$mobielnummer."', email='".$email."' WHERE id=".$userID;
  8. mysql_query($query2) or die (mysql_error());
  9.  
  10. header("Location: ?page=klanten");
  11. }
  12. ?>

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 01/06/2006 23:17
Avatar van finduilas PHP gevorderde Je sluit je query2 niet af.
Offline roelh - 01/06/2006 23:18 (laatste wijziging 01/06/2006 23:21)
  1. = "UPDATE gebruiker SET typeID='".$typeID."', geslacht='".$geslacht."', bedrijfsnaam='".$bedrijfsnaam."', contactpersoon='".$contactpersoon."', voorvoegsel='".$voorvoegsel."', voornaam='".$voornaam."', achternaam='".$achternaam."', tussenvoegsel='".$tussenvoegsel."', straatnaam='".$straatnaam."', huisnummer='".$huisnummer."', postcode='".$postcode."', plaats='".$plaats."', faxnummer='".$faxnummer."', telnummer='".$telnummer."', mobielnummer='".$mobielnummer."', email='".$email."' WHHERE id='".$userID."'";

Probeer eens 
Offline Rens - 01/06/2006 23:19

Crew algemeen
Waarom?
Single quotes hoeven helemaal niet om getallen... 
Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:21
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik heb het geprobeerd, maar dit is het niet. had ik ook niet verwacht omdat ik numerieke variabelen in een where altijd zo gebruik, en tot nu toe die allemaal gewoon werken.
Offline roelh - 01/06/2006 23:21 (laatste wijziging 01/06/2006 23:22)
Avatar van roelh PHP gevorderde Maar hij geeft nu een variable op, dus geen getal zo, dus wel zo dus? 
Of was het niet tegen mij gericht?

Weetje zeker dat je namen in je query ook kloppen? 
Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:21
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik heb het geprobeerd, maar dit is het niet. had ik ook niet verwacht omdat ik numerieke variabelen in een where altijd zo gebruik, en tot nu toe die allemaal gewoon werken.
Offline Rens - 01/06/2006 23:23 (laatste wijziging 01/06/2006 23:23)

Crew algemeen
@Roelh, het was inderdaad tegen jou.
Aangezien het veld 'id' heet, neem ik aan dat er een getal staat hè... 
Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:26
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde mmh, vreemd dat bericht 2 keer gepost is.

ja, de namen in mijn query kloppen ook, die heb ik 2 keer nagelopen.
Offline roelh - 01/06/2006 23:39 (laatste wijziging 01/06/2006 23:41)
Avatar van roelh PHP gevorderde Rensjuh>>

Ik bedoelde eigenlijk, omdat het een variable is, dacht ik dat het juist zo moest 
maar wist niet dat als een getal in variable stond, het dan ook mocht ;)

Maar probleem al opgelost of...?

edit----

moet achter $userid geen "?
Offline Rens - 01/06/2006 23:43

Crew algemeen
Nee, want dan open je de " weer...
Als je dat er achter zou zetten, zou het zo moeten:
."";
Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:43
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde het probleem is nog niet opgelost, ben nog wel aan het proberen, maar vindt het echt vreemd.

er moet inderdaad geen " achter.
Offline roelh - 01/06/2006 23:45 (laatste wijziging 01/06/2006 23:48)
Avatar van roelh PHP gevorderde Was maar een probeersel.
Vind raar. Lijkt...me dat er aan de query niks fout is 

try

1. $query2 = mysql_query("UPDATE gebruiker SET typeID='".$typeID."', geslacht='".$geslacht."', bedrijfsnaam='".$bedrijfsnaam."', contactpersoon='".$contactpersoon."', voorvoegsel='".$voorvoegsel."', voornaam='".$voornaam."', achternaam='".$achternaam."', tussenvoegsel='".$tussenvoegsel."', straatnaam='".$straatnaam."', huisnummer='".$huisnummer."', postcode='".$postcode."', plaats='".$plaats."', faxnummer='".$faxnummer."', telnummer='".$telnummer."', mobielnummer='".$mobielnummer."', email='".$email."' WHERE id=".$userID."") or die (mysql_error());
Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:49
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik heb even de hele code op plaatscode.be gezet. http://www.plaatscode.be/513/

misschien dat jullie daarin dan wat zien?

btw, de check voor het typeID moet even als comment staan omdat hij die anders ook uitvoert, en ik de pagina niet kan testen ;)
Offline Rens - 01/06/2006 23:49

Crew algemeen
Weet je zeker dat $userID een waarde bevat?
Denk dat het dat is.

Echo je query eens (regel 7 en 8):
  1. $query2 = "UPDATE gebruiker SET typeID='".$typeID."', geslacht='".$geslacht."', bedrijfsnaam='".$bedrijfsnaam."', contactpersoon='".$contactpersoon."', voorvoegsel='".$voorvoegsel."', voornaam='".$voornaam."', achternaam='".$achternaam."', tussenvoegsel='".$tussenvoegsel."', straatnaam='".$straatnaam."', huisnummer='".$huisnummer."', postcode='".$postcode."', plaats='".$plaats."', faxnummer='".$faxnummer."', telnummer='".$telnummer."', mobielnummer='".$mobielnummer."', email='".$email."' WHERE id=".$userID;
  2. mysql_query($query2) or die ("Error!<br />".mysql_error()."<br />".$query2);

Offline Stefan14 - 01/06/2006 23:57
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik heb jouw code toegepast rensjuh, maar hij geeft de query niet weer, alleen de reeds eerder gemelde foutmelding.
Offline Rens - 01/06/2006 23:58

Crew algemeen
Dan weet je dus dat je bij de verkeerde query zit 
Je zult dus bij query1 moeten kijken 
Gebruik daar eens dezelfde code (wel $query2 ==> $query1 doen hè )
Offline Stefan14 - 02/06/2006 00:06
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde je hebt inderdaad gelijk, hij geeft de query zonder id weer, maar het vreemde is dat query1 verantwoordelijk is voor het vullen van de velden. en dat doet hij ook. en de url is ook ingevuld met een id=

zie http://www.elek...t&id=1

mag gewijzigd worden, is testversie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s