login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Array vraag

Offline der_mirror - 31/05/2006 11:47
Avatar van der_mirrorNieuw lid Even een vraag die betrekking heeft op een eerder gestelde vraag.

ik heb een array op deze manier gevuld (de query even buiten beschouwing gelaten):

$array = array();

while($obj = mysql_fetch_object($query))
{
$array[] = "$obj->ID $obj->NAAM $obj->ACHTERNAAM";
}

Nu wil ik het voor elkaar krijgen de array min of meer te onderbreken of eigelijk iets te laten doen als de array bij een bepaalde waarde is aangekomen die ik meegegeven heb als $obj->ID. Ik wil de ID overigens niet zichtbaar in beeld hebben als het even kan.

foreach($array as $i)
{
//deze loop moet dus doorgaan totdat hij bij een bepaalde ID is en dan wil ik dat hij iets doet bijvoorbeeld een tweede array laten lopen
}

In het eerdere antwoordt van FangorN (dat ook heel bruikbaar is) kon ik helaas geen oplossing vinden.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 31/05/2006 11:56
Avatar van Stijn PHP expert heel simpel (volgens mij)
  1. <?php
  2. $array = array();
  3.  
  4. while($obj = mysql_fetch_object($query))
  5. {
  6. $array[ $obj->ID ] = "$obj->ID $obj->NAAM $obj->ACHTERNAAM";
  7. }
  8.  
  9. // $array heeft nu integer waarden maar dan ID waarden
  10.  
  11. $stop_id = 10;
  12.  
  13. foreach( $array as $key => $value ) {
  14.  
  15. if( $key >= $stop_id ) { //dit zal gebeuren wanneer de ID groter dan of gelijk aan 10 zal zijn.
  16. //start something else
  17. } else {
  18. echo $key;
  19. }
  20.  
  21. }
  22. ?>

zoek je dit?
Offline Thomas - 31/05/2006 12:10 (laatste wijziging 31/05/2006 12:11)
Avatar van Thomas Moderator Als ik kijk naar je laatste reactie in het andere topic (het is eigenlijk niet de bedoeling dat je meerdere topics opent voor hetzelfde probleem, maar dat terzijde), dan lijkt het mij het beste dat je gewoon een dimensie toevoegt voor ID.

Voor elk ID heb je dan een array met items die bij dat ID horen.
Offline Stijn - 31/05/2006 12:39
Avatar van Stijn PHP expert wat hij bedoelt:
  1. <?php
  2. $array = array();
  3.  
  4. while($obj = mysql_fetch_object($query))
  5. {
  6. $array[ $obj->ID ] = array( "$obj->ID" , "$obj->NAAM" , "$obj->ACHTERNAAM");
  7. }
  8. ?>
Offline der_mirror - 31/05/2006 14:33
Avatar van der_mirror Nieuw lid Bedankt, hiermee gaat het lukken, ik zocht naar een manier om het zo te doen $array[ $obj->ID ] alleen door wat kleine verschillen wilde het niet lukken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s