Lid |
|
Hallo,
Ik heb het volgende:
Ik heb een pagina waar ik een server met daarbij horende services toevoeg in mysql via een form met checkboxen.
Maar nu heb ik het volgende probleem, ik kan nu wel de naam etc wel veranderen maar het gaat om de services.
De services worden weergegeven met behulp van een checkbox. Als er een service is toegevoegd aan die server moet de ene service checked zijn op de wijzig pagina.
Dat lukt dus niet en als ik hem uit vink wil ik dat hij die checkbox gaat updaten.
Dit is het volgende wat ik heb om die checkboxen te laten zien:
<?php
while ($row = mysql_fetch_row($getservices)) {
$services[$row[0]] = $row[1];
}
while ($port = each($services)) {
if($port["value"] != ""){
$portchoices1 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" checked NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"];
}
else{
$portchoices2 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"];
}
}
?>
<?php $services[$row[0]] = $row[1]; } while ($port = each($services)) { if($port["value"] != ""){ $portchoices1 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" checked NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"]; } else{ $portchoices2 .= '<br><INPUT TYPE="checkbox" NAME="ports[]" value="' . $port["key"] . '"> ' . $port["value"]; } } ?>
Ik hoor het graag van jullie.
|