login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

forum maken als sitemasters

Offline daanv - 29/05/2006 18:33
Avatar van daanvNieuw lid Ik zou graag zo'n forum maken als hier op sitemasters,
ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen, ik zoek een tutorial alleen de tutorial die hier op sitemasters staat vind ik onduidelijk.
Weet iemand nog een forum tutorial?

MVG
Daan,

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 29/05/2006 18:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker Mocht je het functionele en technische gedeelte van een forum niet zelf op papier kunnen zetten raad ik je aan om het ook niet te proberen. Een forum maken wat (redelijk) dynamisch is, is veel werk en zal je de nodige kopzorgen gaan kosten.
Offline Ultimatum - 29/05/2006 18:44
Avatar van Ultimatum PHP expert http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=17
Offline nemesiskoen - 29/05/2006 19:38 (laatste wijziging 29/05/2006 20:39)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Wat dacht je van zoeken bij de tutorials van deze site zelf?
Er is een tutorial 'maak een forum', misschien kan deze je verder op weg helpen.
Citaat:
Proximus edit
In de topic-start staat: "ik weet alleen niet hoe ik dat moet doen, ik zoek een tutorial alleen de tutorial die hier op sitemasters staat vind ik onduidelijk." Ik denk dat hij dan refereert naar die tutorial

Citaat:
nemesis edit: Proximus, je hebt gelijk.
@topicstarter: wat dacht je ervan te reageren op de tutorial, zo kan ik jou helpen én de tutorial op sommige vlakken verbeteren. Want aan de loze opmerking 'ik vind het onduidelijk' heb ik niet veel...
- Wat is onduidelijk?
- Waarom is het onduidelijk? (misschien kan je geen SQL, misschien weet je niet hoe je een formulier verwerkt, ... ???)
- Wat kan er beter?
- Moeten er meer voorbeeldjes (codefragmenten) staan?
- Moet er meer commentaar bij staan?

Met andere worden: wat moet ik doen zodat de tutorial wel duidelijk wordt?
Offline daanv - 01/06/2006 20:33
Avatar van daanv Nieuw lid Heel erg bedankt, en ik zal voortaan zeggen wat waarom en voorbeeldjes geven.
Ik heb echter nog 2 vragen die niet in een van de 2 tutorials staan:

Hoe zorg je ervoor dat er steeds maar 15 topics op een pagina staan en zo telkens een nieuwe pagina word aangemaakt?

Hoe order je forum categorien zoals te zien is op http://forum.directtopics.nl/ Ze zetten daar namelijk een paar fora's onder index, een paar fora's onder support etc. Hoe hebben ze dat gemaakt dat het zo ordend?

MVG
Daan,

MVG
Daan,
Offline nemesiskoen - 01/06/2006 21:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
15 topics per pagina: http://www.site...amp;id=198

Ander probleem: oplossen met subcategorien (en doorgaan met steeds parent-child verwijzingen)
Offline Rens - 01/06/2006 21:01

Crew algemeen
Dat kan met een hoofdcategorie en een subcategorie.
In de tabel voor de subcategorieën maak je een extra veld, bijvoorbeeld 'hoofdcat'.
Daarin staat dan het ID van de hoofdcat.
Vervolgens haal je alle hoofdcategorieën op, en in de while loop daarvan, laat je alle subcategorien ophalen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s