<?php
$valid = array('1','2','3','4','5','6','7','8'); // Pagina's die geïnclude mogen worden
if (in_array($_GET['page'], $valid)) {include('cms/article1.php?id=' . $_GET['page']); } // Controle of de opgrvraagde pagina wel een juiste is, zoja: includen
else { include("cms/article1.php?id=1"); } ?>
<?php
$valid=array('1','2','3','4','5','6','7','8');// Pagina's die geïnclude mogen worden
if(in_array($_GET['page'],$valid)){include('cms/article1.php?id='.$_GET['page']);}// Controle of de opgrvraagde pagina wel een juiste is, zoja: includen
else{include("cms/article1.php?id=1");}?>
Nou wil ik van die array iets maken zodat hij zeg maar die id's ophaalt uit de database, anders moet ik steeds als ik weer een nieuwe pagina maak dat nummer bij die arrays zetten zodat dit paginascript het weer doet maar als hij dat nou ophaalt uit die database met als
databasenaam: news
tables: id titel en content
Dus moet hij dat id vinden in de database en de id's die in die table staan mogen worden geinclude
Dan haal je toch de id's op met een query, en deze steek je in een array? Of je probeert meteen het bewuste artikel op te halen, en als die query geen resultaten oplevert, haal je een default boodschap op (die hopelijk wel bestaat).
<?php
include 'config.php';
include 'opendb.php';
$query = "SELECT id FROM news ORDER BY id";
$valid = array($query);
$result = mysql_query($query) or die('Error : ' . mysql_error());
if (in_array($_GET['page'], $valid)) {include('article1.php?id=' . $_GET['page']); }
else { include("article1.php?id=1"); }
?>
<?php
$query = mysql_query("SELECT id FROM news ORDER BY id") or die('Error : ' . mysql_error());
$array = array();
while($res = mysql_fetch_assoc($query)) {
$array[] = $res['page'];
}
echo var_dump($array); // om alle pagina's te zien, ter controle
?>
if(in_array(wat moet hier nou precies nagekeken worden)) {include('cms/article1.php?id=' . $_GET['page']);}
else include 'de homepagina of 404 fout';
?>
if(in_array(wat moet hier nou precies nagekeken worden)){include('cms/article1.php?id='.$_GET['page']);}
elseinclude'de homepagina of 404 fout';
?>
Hmm,, hij werkt dan niet maar ik kan ook zien dat hij hem niet controleerd bij die andere, dus jij had zeg ma de $query etc goed opgehaald want door die controle kon ik zien welke erin zaten. Alleen nu moet ik hem dus ook daadwerkelijk includen door die if tag. Alleen hoe,, alleen dat laatste stukje klopt niet.
<?php
include 'up.inc.php'; // Het bovenste gedeelte van je HTML
include 'configvandatabaseconnect.php';
$query = mysql_query("SELECT id FROM news") or die('Error : ' . mysql_error());
$array = array();
while($res = mysql_fetch_assoc($query)) {
$array[] = $res['page'];
}
if (in_array($_GET['page'], $array)) {
include('http://www.silverlight.nl/divlayout/cms/article1.php?id=' . $_GET['page']);
}
else {
include('http://www.silverlight.nl/divlayout/cms/article1.php?id=1');
//pagina bestaat niet dus naar homepagina
}
include("footer.inc.php"); // Het onderste gedeelte van je HTML
?>
<?php
include'up.inc.php';// Het bovenste gedeelte van je HTML
include("footer.inc.php");// Het onderste gedeelte van je HTML
?>
Dit heb ik,, keb het maar voluit geschreven,, bij mij blijft de site nu maar laden totdat er een 500 Internal Server Error tevoorschijn komt. de site waar het nu op wordt toegepast is deze: