login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Plaatje opslaan met ID nummer

Offline Micron - 26/05/2006 23:03
Avatar van MicronHTML beginner Ik wil graag dat mijn plaatje die ik samen met een evenement bericht upload de volgende naam krijgt. nieuws_IDNUMMER

Ik heb wel dat hij hem INSERT in de database maar hij geeft het ID niet op achter het plaatje...?!

Dit is de INSERT
  1. mysql_query("INSERT INTO events_nationaal (id, datum, file, gekeurd, auteur, titel, bericht, ip, reacties) VALUES ('', '".$_POST['date']."', 'nieuws_".$_POST['id'].$ext."', 'nee', '" . $_COOKIE['gebruikersnaam']."', '" . $_POST['titel'] . "', '".$_POST['bericht']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', '0')") or die(mysql_error());

'nieuws_".$_POST['id'].$ext."',

dat moet dus zijn dat hij hem opslaat als nieuws_IDNUMMER, maar het werk niet. Hoe zorg ik dat het ID nummer erachter komt, als het ID nummer nog geinsert moet worden?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 26/05/2006 23:10
Avatar van marten Beheerder laatste id ophalen en dan deze opslaan en toevoegen? Misschien wel de naam voor de query even aan elkaar voegen ;)
Offline CDNC - 26/05/2006 23:11
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde ik weet het niet zeker, zoveel ken ik nou ook niet van php maar moet
  1. 'nieuws_".$_POST['id']."".$ext."',
  2. ipv?
  3. 'nieuws_".$_POST['id'].$ext."',
Offline Gerard - 26/05/2006 23:11
Avatar van Gerard Ouwe rakker erh, je wilt het plaatje wat je upload het nummer van je nieuws geven? wat zit je dan te klooien in je query, als ik vragen mag?

gooi die zooi in de db en gebruik mysql_insert_id() om het plaatje te moven en te renamen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.33s