login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Downloads loggen

Offline stenno - 23/05/2006 18:07
Heej jongens,

Is het in mysql en php mogelijk, aantal downloads en door wie ze gedownload zijn te loggen en ze op te slaan in een mysql DB ??
Zijn hier speciale headers voor ??

Laat me aub iets meer over weten.

alvast bedant Stenno 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webstab - 23/05/2006 18:12 (laatste wijziging 23/05/2006 18:13)
Avatar van webstab PHP ver gevorderde download.php?id=
  1. <?php
  2. if (is_numeric(id)) { // natuurlijk met get en blablabla
  3. mysql_query("UPDATE met 1 de kolom downloads in rij id");
  4. mysql_query("Haal downloadurl uit database");
  5. header (" naar dat bestand"); // met location
  6. } ?>
Gewoon om een idee te geven (dus niet die code kopiëren)
Offline finduilas - 23/05/2006 18:13
Avatar van finduilas PHP gevorderde Je kan werken met een link.Telkens die link word geopend in de database gedownload+1 doen & het ip (of als je met membersysteem werkt de nick)in de database te proppen.
Offline Voldemort - 23/05/2006 18:15
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Een ledensysteem, en ipv de download aan te bieden met een link, die je dat naar een php pagina, daar update je alles in een log tabel en dan geef je de download. Dat is de werking, de uitvoer, tja, leer PHP en MySQL, dit is niet zo moeilijk.
Offline stenno - 23/05/2006 18:16 (laatste wijziging 23/05/2006 18:43)
Avatar van stenno PHP interesse k ik snap het, alleen de header snap ik niet jongens hoe moet dat, misschien een goed voorbeeld ?? Ik heb al ff gezocht op internet en hier op sima maar kon niet echt wat vinden.

Bovendien, die download kan toch ook geannuleerd worden ?? Dan word hij wel als gedownload opgeslagen in de DB 
Offline webstab - 23/05/2006 19:05
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
Bovendien, die download kan toch ook geannuleerd worden ?? Dan word hij wel als gedownload opgeslagen in de DB
Ja, maar is dat zo een ramp. Anders moet je iets maken waarbij er wordt gelogd welke bestand en hoeveel keer ze werden opgevraagd. (Bij webalizer en awstats kan je dat zien).

header("location: http://www.google.be/download/bestand.exe";);
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s