PHP ver gevorderde |
|
na de vorige topic die ik poste met een mysql fout ben ik tot de conclusie gekomen dat er nog heel wat fouten in zaten, dus heb ik een nieuw geschreven maar toch met een paar gelijkenissen. Nu denk in dit script denk ik dat wel alles klopt, maar toch moet ik iets "klein" over het hoofd hebben gezien de output is helemaal anders dan verwacht; hier het script:
<?php
include("connect_inc.php");
if(!empty($_GET)){
$perpagina= "10";
$pagina= $_GET["pagina"];
$eerste=($pagina-1)*$perpagina;
$tweede=($pagina * $perpagina)-1;
$result= mysql_query("SELECT * FROM nummering LIMIT $eerste,$tweede") or die(mysql_error());
while (list($id, $naam) = mysql_fetch_row($result)){
echo("$id $naam <br>");
}
}else{
$q=mysql_query("SELECT * FROM nummering");
$resultaat= mysql_num_rows($q);
if($resultaat<=10){
echo("<a href=\"ophalen.php?pagina=". 1 ."\">1</a><p>");
}else{
$perpagina= "10";
$aantalpaginas= $resultaat / $perpagina;
$aantalpaginas= ceil($aantalpaginas); //het definitieve aantal pagina's wordt hier berekend.
for($teller=1;$teller<=$aantalpaginas;$teller++){
echo("<a href=\"ophalen.php?pagina=". $teller ."\">$teller</a><p>");
}
}
}
?>
<?php include("connect_inc.php"); $perpagina= "10"; $pagina= $_GET["pagina"]; $eerste=($pagina-1)*$perpagina; $tweede=($pagina * $perpagina)-1; } }else{ if($resultaat<=10){ echo("<a href=\"ophalen.php?pagina=". 1 ."\">1</a><p>"); }else{ $perpagina= "10"; $aantalpaginas= $resultaat / $perpagina; $aantalpaginas= ceil($aantalpaginas); //het definitieve aantal pagina's wordt hier berekend. for($teller=1;$teller<=$aantalpaginas;$teller++){ echo("<a href=\"ophalen.php?pagina=". $teller ."\">$teller</a><p>"); } } } ?>
in mijn database staan 31 test berichtjes...
nu dan worden er 4 pagina's aangemaakt... wat allemaal nog klopt.
maar dan:
bij pagina 1: krijg ik testbericht 1 t.e.m. 9 (wat normaal 10 moet zijn niet? want limit begint toch al te tellen vanaf 0)
bij pagina 2: krijg ik testbericht 11 t.e.m. 29 (wat zeker niet klopt)
bij pagina 3 krijg ik testbericht 21 t.e.m. 31
bij pagina 4: krijg ik testbericht 31
hoe komt dit ? allemaal bedankt
ButtonMan
PS: ik beweer niet dat hier geen fouten in zitten hoor, maar nu is het mij gewoon te doen om die output.
|