Ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben een nieuwsbrief aan het maken, en alle emailadressen staan in een MySQL table genaamt nieuwbrief (was de 's' vergeten, dusja boeie ) onder de naam 'email' Nu kan je op een pagina de nieuwsbrief typen, en als je op submit klikt, moet de nieuwsbrief naar alle emailadressen in de database verzonden worden.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. Kan iemand ff een klein voorbeeldje typen? Alvast bedankt!
Een while loop om door je leden te lopen, email adres in de header zetten achter Bcc.
Je kunt ook while loop om door je leden te lopen en dan de mail functie elke keer uitvoeren.
Denk alleen wel dat dat je server overbelast, en als je om de x seconden een mail verstuurd duurt het erg lang.
Denk dat de Bcc header het beste is.
Maar dat is de manier die jij afraad. Ik ga nu eten endaarna ga ik de Bcc header proberen Want zat er ook zelf al aan te denken dat dat knetterlang gaat duren
Edit: Ik zit nu net te kijken naar dat BCC, maar snap er niet veel van eerlijkgezegd, want de mailfunctie stelt dit voor
mail(mailadres, ow, bericht, headers -> bcc -> hier emailadres)
Als je elke eer achter de bcc het mailadres zet (terwijl je em door een loop heen haalt) wat moet je doen dan bij waar je normaal het emailadres in vult?
Tja, maar toch lijkt me het idee van de Bcc makkelijker.. Tevens weet ik niet of degene voor wie ik het maak beschikt over cronjobs.
Edit: Daar komt nog bij, dat als je een niet snelle server hebt, en hij zit bij de 15 min op 44/50 -> en begint dan van 50 t/m 100 dan mis je er 6, oftewel, 6 leden krijgen hun nieuwsbrief niet.
Het was een voorbeeld FangorN, ik heb zelf een snel zatte server, maar ik weet niet wat de specificaties zijn van de server van degene waarvoor ik het maak. Ook ben ik niet zo voor het idee zelf. Ik wil gewoon weten hoe het met die Bcc moet
Maar wat moet er nu in jouw reactie bij email (in de mail() functie) komen te staan? (heb ik al eerder gevraagd) Dit idee hierboven snap ik, maar niet wat er daar moet...
Edit:Ik denk dat ik het wel enigsinds begrijp... Ik heb nu dit:
3 Reacties onzin Er staat al dat het opgelost was,.. Alles staat nu in een while loop en hij pleurt elke keer een nieuw emailadres in de bcc
Edit: Kijk nu naar rensjuhs ding... Deed het dus tog verkeerd
Citaat:
Rensjuh edit:
En maar denken dat je altijd alles kunt he^^
Trouwens, die reacties zijn niet alleen voor jou, maar ook voor de rest.
Dus misschien was het voor jou nutteloos, maar voor een ander kan het weleens nuttig zijn he;-)
Die 2e header hoort daar niet te staan hè...
Anders krijg je bij elke Bcc die je toevoegt, ook een from header erbij.
Als je die nou eens buiten je while loop zet: