De onderste is goed. De bovenste zal ook vast wel werken, maar is een vreemde manier. Die accolades heb ik tot nu toe alleen nog gezien in zo´n buggybagger criminals script.
@Mart3n: Dat zal wel komen door JeXuS. Die gebruikt zijn quotes in query's ook zo. Fout is het zeker niet.
@Tuinstoel: Ja idd daar gebruiken ze dat ook in. Maar dat betekend niet dat het fout is.
Met accolades vind ik persoonlijk handiger. Dan moet je wel dubbele quotes gebruiken he.
Richard - 05/05/2006 14:41 (laatste wijziging 05/05/2006 14:41)
Crew algemeen
Inderdaad, het gebruik van { } met variabelen komt door mij in QBB. Het is namelijk VEEL handiger in SQL queries, waar je (volgens de standaard) enkele quotes moet gebruiken om waardes aan te geven. Daarnaast is het handiger om niet steeds uit de string te springen om 1 variabele neer te zetten.
Citaat:
Waarschijnlijk wel, maar gebruik het onderste omdat dat het meest gangbare is en het niet slordig staat.
Citaat:
De onderste is goed. De bovenste zal ook vast wel werken, maar is een vreemde manier. Die accolades heb ik tot nu toe alleen nog gezien in zo´n buggybagger criminals script.
Dacht het niet, het bovenste wordt vaker gebruikt, jullie ziet t alleen nooit omdat je niet goed kijkt.
ik gebruik die accolades sinds een maand of 2 altijd in query's en niet in query's (dus ook gewoon in zinnen met echo) (wist niet dat je bij de {} de enkele aanhalingstekens mocht weglaten ) Ik vind ze gewoon tien keer handiger !
Ik vind het enorm slordig, of het nu veel gebruikt wordt of niet.. gewoon variabelen tussen quotes neerplanten zonder accolades of wat dan ook wordt ook veel gedaan, dat betekent niet dat het goed is. Als je een beetje de regels volgt doe je het toch gewoon goed... en ik maar denken dat die Q in QBB voor Quality stond
mag ik je erop wijzen dat het gebruik van {$naam} zeer gevaarlijk is, omdat vele mensen, geen fatsoenlijke beveiligingssysteem hebben.
Hierdoor is het beter om mysql_escape_string te gebruiken.
Ook is het beter om niet {} te gebruiken, omdat je dan niet kan checken of het juist is. Ook kan je voor het gemak dan (int) kan voorzetten, waardoor een $id alleen een int kan zijn en zo GEEN mysql injection kan zijn.