login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

plaatje + tekst uploaden

Offline infinity - 03/05/2006 21:04
Avatar van infinityGouden medaille

Grafische gevorderde
ik wil graag tegelijk een plaatje uploaden op mn server en tekst in mn database stoppen. maar hoe doe ik nou zoiets? ik snap niet helemaal hoe je 2 dingen tegelijk kan laten uit voeren. heeft iemand een voorbeeld scriptje? of kan iemand dit goed uitleggen

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 03/05/2006 21:10
Avatar van Simon PHP expert volgens mij heeft iemand (jij?) reeds zo'n topic gemaakt, of heb ik nu een déjà-vu?
Offline Slipie - 03/05/2006 22:24
Avatar van Slipie PHP beginner nou een palatje zelf kan je niet in je db zetten maar wel de naam van het plaatje.
Van je plaatje moet je de variabellen $_FILES['naamveldplaatje']['name'] in je db zetten en van je text gewoon de post variabellen $_POST['naamveldtext']
Offline infinity - 03/05/2006 23:33
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
geen idee simon.

ik bedoelde dat een plaatje met 1 druk op de knop op mn host wordt geupload en tegelijk wil ik andere informatie in mn database zetten. hoe doe ik dit?
Offline Maarten - 03/05/2006 23:53 (laatste wijziging 03/05/2006 23:54)
Avatar van Maarten Erelid Uploadform maken, zie scripts en tutorials daarvoor, en na het uploaden (in de vorm van move_uploaded_file) een mysql query uitvoeren?
Snap niet echt je probleem?
Offline illon - 04/05/2006 01:17
Avatar van illon Lid Dit is neem ik aan wat je zoekt.

http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/645/
Offline Gerard - 04/05/2006 02:21
Citaat:
nou een palatje zelf kan je niet in je db zetten maar wel de naam van het plaatje.

Hoewel ik niet off-topic wil gaan -en je al helemaal niet wil aanraden om het zo te doen- is het wel mogelijk om een plaatje op te slaan in de database. Je kan dit doen door de contents van het plaatje met base64_encode() te encoden. Later kan je met base64_decode() en de juiste headers, het plaatje zo weer tonen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s