login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dropdown menu werkt niet

Offline lau - 03/05/2006 16:52 (laatste wijziging 04/05/2006 00:21)
Avatar van lauHTML interesse Ik ben nu helemaal in de war.
Ik heb 2 tabellen zie: http://as.4dimension.nl/database.php

Op de site zie je 6 groepen met sommige groepen een drop-down categorie. De site bestaat uit 2 talen; nederlands en engels.

Maar hoe ziet de querie eruit als ik de drop-downs wilt laten tonen van groep 2. Groep/id 2 is Ventilatie en staat op positie 2 na de groep Diversen. In die drop-down moeten aanwezig zijn de categorieën: Brijbaknippels, Kogelbijtnippels, Drinkbakken die horen bij groep 2 gesorteerd op zijn positie 1-2-3.
Dit alles moet afhankelijk zijn van de taal Nederlands of Engels wat $_COOKIE['taal'] is op dat moment.

Ik heb het volgende, maar het werkt niet:
  1. <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  2. <tr>
  3. <?php
  4. $sqla = mysql_query("SELECT id, menu FROM ".TBL_NIV1." WHERE taal = '".$_COOKIE['taal']."' ORDER BY positie ASC") or die(mysql_error());
  5. while ($resa = mysql_fetch_object($sqla)) {
  6. echo '<td><a href="?p=groep&amp;id='.$resa->id.'" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,\'groep'.$resa->id.'\')" class="dd_button">&raquo; '.stripslashes($resa->menu).'</a></td>';
  7. }
  8. ?>
  9. </tr>
  10. </table>
  11. <?php
  12. $sqlb = mysql_query("
  13. SELECT ".TBL_NIV2.".id AS id, ".TBL_NIV2.".drop AS drop, ".TBL_NIV2.".groep AS groepid
  14. FROM ".TBL_NIV2.",".TBL_NIV1."
  15. WHERE ".TBL_NIV2.".groep = ".TBL_NIV1.".id
  16. AND ".TBL_NIV1.".taal = '".$_COOKIE['taal']."'
  17. ORDER BY ".TBL_NIV2.".positie ASC
  18. ") or die(mysql_error());
  19. while ($resb = mysql_fetch_object($sqlb)) {
  20. echo '<div id="groep'.$resb->groepid.'" class="dd_dropmenudiv">';
  21. echo '<a href="#">'.$resb->drop.'</a>';
  22. echo '</div>';
  23. }
  24. ?>

TBL_NIV1 staat voor groep
TBL_NIV2 staat voor categorie
Beide worden vooraf geinclude met define.

Het moet eruit zien als onderstaande HTML code, maar dat is alleen HTML en niet dynamisch:
  1. <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  2. <tr>
  3. <td><a href="?p=hg&amp;id=1" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep1')" class="dd_button">&raquo; Doseerpompen</a></td>
  4. <td><a href="?p=hg&amp;id=2" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep2')" class="dd_button">&raquo; Drinkapparatuur</a></td>
  5. <td><a href="?p=hg&amp;id=3" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep3')" class="dd_button">&raquo; Leidingsystemen</a></td>
  6. <td><a href="?p=hg&amp;id=4" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep4')" class="dd_button">&raquo; Accessoires</a></td>
  7. <td><a href="?p=hg&amp;id=5" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep5')" class="dd_button">&raquo; Diversen</a></td>
  8. <td><a href="?p=hg&amp;id=6" onmouseover="dropdownmenu.dropit(this,event,'groep6')" class="dd_button">&raquo; Ventilatie</a></td>
  9. </tr>
  10. </table>
  11. <div id="groep1" class="dd_dropmenudiv">
  12. <a href="?p=hg&amp;id=1&amp;cid=2">Dostec - Electromagnetisch</a>
  13. <a href="?p=hg&amp;id=1&amp;cid=1">Dosatron - Wateraangedreven</a>
  14. </div>
  15. <div id="groep2" class="dd_dropmenudiv">
  16. <a href="?p=hg&amp;id=2&amp;cid=4">Onderdeel 2</a>
  17. <a href="?p=hg&amp;id=2&amp;cid=5">Onderdeel 1</a>
  18. </div>

Zal het kunnen dat je iets met array moet ofzo, wie kan me helpen?
In ieder geval moeten er producten in een dropdown zitten met een id groepx. En dat wil maar niet lukken. Het hoeft niet zozeer dat de tabellen met elkaar moeten communiceren zie ik.

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s