login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

selectbox, en edit

Offline kenzo - 21/04/2006 21:03
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Ik heb iets gemaakt wat mensen kunnen toevoegen (namen), en die ik eerst moet activeren voordat ze zichtbaar worden. Dat ze pas worden geshowed als ze geactiveerd zijn heb ik, alleen heb ik nu nog iets nodig waar alle namen staan (niet zo heel moeilijk), maar dat daarachter een selectbox staat, en dat ik ze allemaal selecteer die ik op de site wil hebben.

Als ik dan op Submit ofzo klik worden de aangevinkte op de site gezet. De andere blijven gewoon staan.

En kan het ook dat ik 2 buttons heb. 1 met activeer, en 1 met verwijder?

Bedankt... 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 21/04/2006 21:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker Heb je misschien een screenshot van je huidige systeem, en kan je de vraag wat beter verwoorden. Ik kan het niet helemaal volgen.
Offline BigBug - 21/04/2006 21:37
Avatar van BigBug PHP expert [v] Naam1
[v] Naam2
[v] Naam3
[Submit]

Hij wil dit zegmaar, alle leden uit zn db met een vinkbox ervoor, en bij degenen met een geselecteerde [v] box, een update query uitvoeren.
Offline Gerard - 22/04/2006 01:33
Avatar van Gerard Ouwe rakker Op deze pastebin kan je een voorbeeldje zien wat ik heb uitgewerkt met checkboxes.

Ik werk, als test, met een array gevuld met userids => usernames. Deze info kan jij natuurlijk gewoon uit jouw database halen.

Wat je dan dient te doen is alleen de users uit de db te halen die nog niet geactiveerd zijn. Van die users maak je dus zo'n mooi lijstje en voilá, je kan met 1 druk op de knop zo een array tevoorschijn toveren van alle users die je wilt updaten. Het updaten kan ook nog eens met een simpele query zoals bijvoorbeeld:
  1. <?php
  2. $qActivateUsers = mysql_query("UPDATE user
  3. SET activated = 1
  4. WHERE userid IN (".implode(',', $_POST['userid']).")");
  5. ?>

Veel succes, mocht er iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel 
Offline Thomas - 22/04/2006 10:34 (laatste wijziging 22/04/2006 10:36)
Avatar van Thomas Moderator Let erop dat als je een checkbox niet aanvinkt, deze in het geheel niet verstuurd wordt - deze komt dan niet terug in $_POST. Wanneer je in Proximus' voorbeeld geen checkboxen aanvinkt, gaat het script op zijn bek, omdat je niet kunt imploden op niet-bestaande variabelen.

Je doet er dus verstandiger aan eerst te controleren of $_POST['userid'] bestaat, dan weet je dat er ten minste 1 username is aangevinkt (en dan heeft die UPDATE-query ook pas zin).
Offline kenzo - 22/04/2006 19:29 (laatste wijziging 22/04/2006 19:33)
Avatar van kenzo PHP beginner ik snap er nog niet veel van 

@Proximus: De code die jij gaf klopte niet... hij gaf de fout:
Warning: implode(): Bad arguments. in c:\appserv\www\test\wijzigentest.php on line 13

Lijn 9 t'm 14:
  1. <?php
  2. include 'config1.php';
  3. $qActivateUsers = mysql_query("UPDATE user
  4. SET activated = 1
  5. WHERE userid IN (".implode(',', $_POST['userid']).")");
  6. ?>

Kan iemand die het weet me misschien op msn toevoegen?

kenzohendriks@hotmail.com
Offline Gerard - 22/04/2006 21:38
Avatar van Gerard Ouwe rakker heet jouw array met userids wel userid?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s