HTML interesse |
|
(heb ook gepost op phpfreakz, maar ik merk dat hier meer activiteit bevat, das alleen maar positief )
k ben bezig met een site die producten in groepen moet laten weergeven. De site moet 2 talen bevatten: nederlands en engels. Voor de mensen die vanuit Nederland surft moet ie nederlands laten zien en voor de mensen uit andere landen (dus NIET-Nederland surfende) moet ie engels laten zien.
Nu weet ik wel ongeveer hoe de structuur eruit komt te zien, maar ik vrees dat ik toch niet de goede structuur heb.
Als je op de site komt heb je 4 afdelingen, elk afdeling heeft een aantal groepen (in een dropdown menu) en elk groep geeft producten weer. De titels van de afdelingen en groepen moeten dynamisch zijn om te wijzigen. Elk afdeling heeft een eigen pagina voor het geval dat iemand snel op een afdeling klikt ipv te wachten op de dropdown menu. Elk groep heeft een productenpagina waarop de producten van boven naar beneden worden gerangschikt met gegevens en plaatjes die bij zo'n product hoort.
Nu is mijn vraag, hoe zal jij de database en de mappen (op de server) ordenen?
Ik weet globaal dat de teksten voor de afdelingenpagina en de titels voor de afdelingen in de database moeten zitten, maar weet niet of je nederlands en engels moet scheiden per kolom of per tabel? En hoe zou het moeten zijn met de talen?
Ik heb tot nu toe dit:
tabel afdeling
id | afbeelding | ned_menu | ned_titel | ned_pagina | eng_menu | eng_titel | eng_pagina
id | afbeelding | ned_menu | ned_titel | ned_pagina | eng_menu | eng_titel | eng_pagina
tabel groepen
id | ned_drop | eng_drop | positie | afdeling
id | ned_drop | eng_drop | positie | afdeling
Zo je kunt zien moet afdeling van tabel groepen overeenkomen met de id van tabel afdeling en die volgens de positie 1-xx plaatsen
Maar is dit nou een slimme structuur of kom ik later toch in de knel? En wie weet een slimmere structuur dan ik
|