Lid |
|
(Hallo mensen ik ben best wel nieuw met php dus sorry als ik domme vragen stel.)
Ik heb een probleempje met met script. Ik wil dat mensen een nieuwe topic kunnen maken en dat dan automatisch een link getoont word dat je op hun naam kan klikken en dan het bericht kan lezen wat hun geplaatst hebben. Ik weet dat je WHERE moet gebruiken voor de query. Ik zal wat van me script laten zien.
<?php
/* Hier zit ik met een probleem, ik wil een soort forum maken. Ik wil bij dat er dan automatisch links
gegenereerd worden. Voorbeeld: iemand drukt op Plaats nieuwe topic, dan word een link gegegeneed dat je
op zijn naam kan klikken en zijn bericht kan zien. Het ging met de Where conditie, en je had primaire sleutels nodig?
Ik probeerde ook dat je een ID uit een db kan halen en dat je die kan laten zien bijv www.testurl.nl/?id=3 werkt ook niet
*/
$query = "SELECT id,naam,text FROM topic WHERE id = '".$id."' AND naam = '".$naam."'";
$result = mysql_query($query);
//alles BR
$record['text'] = nl2br($record['text']);
//Toon data netjes in een tabel
while($record = mysql_fetch_assoc($result))
{
$record['text'] = nl2br($record['text']);
echo "<table width='138' border='1' cellpadding='0' cellspacing='0'>";
echo " <tr>
<td scope='row'>Door: ".$record['naam']."</td>
</tr>
</table>
<table width='334' height='149' border='1' cellpadding='0' cellspacing='0'>
<tr>
<td scope='row'><p>bericht:</p>
".$record['text']."
<p> </p></td>
</tr>
</table>";
}
?>
<?php /* Hier zit ik met een probleem, ik wil een soort forum maken. Ik wil bij dat er dan automatisch links gegenereerd worden. Voorbeeld: iemand drukt op Plaats nieuwe topic, dan word een link gegegeneed dat je op zijn naam kan klikken en zijn bericht kan zien. Het ging met de Where conditie, en je had primaire sleutels nodig? Ik probeerde ook dat je een ID uit een db kan halen en dat je die kan laten zien bijv www.testurl.nl/?id=3 werkt ook niet */ $query = "SELECT id,naam,text FROM topic WHERE id = '".$id."' AND naam = '".$naam."'"; //alles BR $record['text'] = nl2br($record['text']); //Toon data netjes in een tabel { $record['text'] = nl2br($record['text']); echo "<table width='138' border='1' cellpadding='0' cellspacing='0'>"; <td scope='row'>Door: ".$record['naam']."</td> </tr> </table> <table width='334' height='149' border='1' cellpadding='0' cellspacing='0'> <tr> <td scope='row'><p>bericht:</p> ".$record['text']." <p> </p></td> </tr> </table>"; } ?>
Kunnen jullie me alsjeblieft uit de brand helpen, ik ben dan erg dankbaar en dan weet ik het ook voor de volgende keer;-) .
Alvast bedankt!!
|