login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

delete en update problemen

Offline bwfighter - 10/04/2006 11:02 (laatste wijziging 10/04/2006 11:32)
Avatar van bwfighterHTML interesse Yo mannen

Ik heb een script geschreven samen met Biertie en het gaat om het deleten of wijzigen van leden die in een databsae zij n opgenomen. Het prbleem is dat ik er niet in geraak om ze te verwijderen of de wijzigen. Als ik op wijzigen of verwijderen klik dan gebeurt er niets. de bedoeling is dat als ik op wijzigen klik dat ik veldjes krijg waar ik hun gegevens kan wijzigen en dan terug updaten. Hier volgt mijn code . Mss kan iemand mij hier helpen

1. verwijderd

Citaat:
Rensjuh edit:
Regels 2.3:
voorzie het bericht eventueel van codefragmenten (géén lappen text)
Plaats de lappen code op plaatscode.be

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 10/04/2006 11:09
Avatar van Thomas Moderator if($_GET['actie'] == 'verwijderen') (regel 53).

$_GET? Dat zie ik niet terug in de action van je formulier?

Overigens, het aanklikken van een hyperlink is NIET hetzelfde als het submitten van een formulier...
Offline rickwieman - 10/04/2006 11:09
Avatar van rickwieman Onbekend Misschien offtopic: maak je login-gegevens even onzichtbaar 

Grz,
Rick.
Offline Simon - 10/04/2006 11:10 (laatste wijziging 10/04/2006 11:11)
  1. <td align="center" bgcolor="f2f2f2" class="layout">
  2. <a href="admin.php?competitiespelerwijzigen&actie=verwijderen&id=<?=$aBerichten['id']; ?>" class="tekst">[v] </a>
  3. <a href="admin.php?competitiespelerwijzigen&actie=wijzigen&id=<?=$aBerichten['id']; ?>" class="tekst">[w]</a>
  4. </td>

verander dat eens in:
  1. <td align="center" bgcolor="f2f2f2" class="layout">
  2. <a href="admin.php?competitiespelerwijzigen=ja&actie=verwijderen&id=<?=$aBerichten['id']; ?>" class="tekst">[v] </a>
  3. <a href="admin.php?competitiespelerwijzigen=ja&actie=wijzigen&id=<?=$aBerichten['id']; ?>" class="tekst">[w]</a>
  4. </td>

en dan je header ook naar admin.php?competitiespelerwijzigen=ja

mss begrijpt de browser dat & teken niet als er geen = staat

@fangorn, als hij een link aanklikt die een $_GET meegeeft, dan mag hij daar toch op checken?
Offline bwfighter - 10/04/2006 11:27
Avatar van bwfighter HTML interesse Ik kom hier niet meer aan uit. Heb alles geprobeerd. Weet iemand nog raad
Offline Simon - 10/04/2006 11:32 (laatste wijziging 10/04/2006 11:33)
Avatar van Simon PHP expert zet es een haakje na db, anders zijn de kleuren verkeerd

if($_GET['actie'] == 'wijzigen')
-->
elseif($_GET['actie'] == 'wijzigen')
Offline Thomas - 10/04/2006 12:21 (laatste wijziging 10/04/2006 12:22)
Citaat:
@fangorn, als hij een link aanklikt die een $_GET meegeeft, dan mag hij daar toch op checken?
Tuurlijk, maar zover kom je nooit als je eerst kijkt of er een formulier is gesubmit (wat niet opgaat). Jammergenoeg is het codefragment verwijderd, maar ik dacht dat er eerst een controle was op een gesubmit formulier, en daarna pas een controle op $_GET, maar je komt dus niet voorbij die controle op een gesubmit formulier, omdat je, wanneer je op een hyperlink klikt, geen formulier submit.
Offline Simon - 10/04/2006 13:03
Avatar van Simon PHP expert ow, idd, je hebt gelijk fangorn; hij checkte op method == "POST"
Offline bwfighter - 10/04/2006 13:11
Avatar van bwfighter HTML interesse ik heb het geplaatst op placebin, kan je mij nu verder helpen
Offline Simon - 10/04/2006 14:09
Avatar van Simon PHP expert w0w, wat ben jij goed...
mss nog een linkje ernaartoe?
Offline Voldemort - 10/04/2006 14:11
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik denk dat het dit is: http://www.pastebin.be/850/
Offline bwfighter - 10/04/2006 14:31
Avatar van bwfighter HTML interesse staat bij bwfighter
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s