login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form probleempje Chaptcha check werkt niet

Offline scherpenzeel - 08/04/2006 16:36 (laatste wijziging 08/04/2006 21:23)
Avatar van scherpenzeelNieuw lid Hoi ik heb onderstaand formulier gemaakt waarbij ik gegevens in een database zet en gelijk een twee mails laat versturen, 1 naar mij en naar de persoon die de gegevens invuld.

Nu probeer ik naast de check die het script al bevat ook een Chaptcha in te bouwen. Probleem is dat ik de check
niet goed werkend krijg.
Iemand een idee wat ik hier fout doe en hoe het dan wel moet...

Als ik nu het form invul en geen chaptcha dan kan ik toch versturen.?? Ook na versturen kan ik gewoon weer refresh doen en gaat de mail nog een keer verzonden worden.

Ik heb even een echo boven aangezet om te kijken wat er met de session gebuerd. Na refresh zie ik dan wel een nieuw Chaptcha code maar staat de code van de eerder getoonde afbeelding in de session echo. "Avete Capito" . ik hoop dat dit een beetje duidelijk is..

ik heb een form.php (basis is het spamveilige form van ww. phphulp.nl)
random.php
font.ttf
en een database
cinnection.php

het form.php en de random.php zie hier http://www.plaatscode.be/814/:   

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rex - 09/04/2006 13:10
Avatar van Rex Nieuw lid Je voert een test uit op de waarde van POST validator, met als resultaat een waarde voor $bWrongcode. Je kijkt bij het versturen van de mail echter niet of $bWrongcode true is.

(er zit trouwens ook een foutje in regel 100, daar gebruik je validator en validater)
Offline scherpenzeel - 09/04/2006 17:49
Avatar van scherpenzeel Nieuw lid OK bedankt zal het nog even verder na kijken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s