PHP expert |
|
Zal het zo uitproberen, betwijfel of het werkt.
Edit: Dacht ik al, dat is het niet, het maakt geen zak uit.
Edit2: Verkeerd geteld, schuld ligt bij mezelf Sorry
-----------------------------
Nu zit ik weer met een probleem, bij het laaste stuk heb ik nu dit: om de juiste URL te krijgen:
<?php
for($i = 0; $i < $aantal_paginas; $i++) {
if($huidige_pagina == $i) {
// huidige pagina is niet klikbaar
echo "<b>".($i+1)."</b>";
} else {
// een andere pagina dan de huidige is wel klikbaar
echo "<a href=\"".$_SERVER['HTTP_REFERER']."&p=".$i."\">".($i+1)."</a>";
}
// deel-streepje tussen alle items
if($i < $aantal_paginas - 1) {
echo " - ";
}
}
?>
<?php for($i = 0; $i < $aantal_paginas; $i++) { if($huidige_pagina == $i) { // huidige pagina is niet klikbaar echo "<b>".($i+1)."</b>"; } else { // een andere pagina dan de huidige is wel klikbaar echo "<a href=\"".$_SERVER['HTTP_REFERER']."&p=".$i."\">".($i+1)."</a>"; } // deel-streepje tussen alle items if($i < $aantal_paginas - 1) { } } ?>
Maarja, als je eerst op de 1ste pagina komt, je gaat naar de 2e, dan weer naar de eerste (moet je maar doen met de link bij het topic) en dan in je url kijken zie je dat er steeds meer &p=iets komt te staan.. Heel logisch, begrijp waarom het gebeurd. Maar hoe krijg ik dat nu normaal, en nu is het ook een probleem als je vanaf een externe site op de url komt van de 2e pagina (&p=1) want dan wil deze de link gebruiken van de laast bezochte site. Dit is dus ook geen oplossing.. Maarja met PHP_SELF krijg ik alleen index.php en ik moet natuurlijk ook de juiste categorie erbij krijgen, en dan ook de juiste pagina.. Hoe kan ik mn link dus goedzetten?
Jeroen |