login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kaart maken

Offline Simon - 01/04/2006 19:44
Avatar van SimonPHP expert Ik zou dus met PHP en MySql een soort kaart moeten maken,
er zijn een paar steden,
en daartussen zijn er 'landschappen' (water, bos, open veld, ...)

Deze liggen nog geen van beide vast hoor, maar het idee, hoe kan ik daarvan een kaart maken?

Er moeten dus ook grenzen (1e keer at random, maar daarna telkens dezelfde) getekend worden, enzovoort..
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitefoon - 01/04/2006 20:09
Avatar van Sitefoon Nieuw lid wat bedoel je eigenlijk? een vriend van mij heeft een topo overhoorprogrammaatje gemaakt boedoel je zoiets: http://vrijdagmiddag.ath.cx/Damaz/topo/
Offline Simon - 01/04/2006 20:18
Avatar van Simon PHP expert nee, dat bedoel ik niet:

Ik heb dus een aantal steden/landen en een bepaald aantal landschappen

Met die gegevens moet ik dus een kaart genereren, ik wil dus beide steden zien,de landschappen tussen de steden, de grenzen moeten duidelijk aangegeven zijn, enz

Iets met GD denk ik
Offline Tuinstoel - 01/04/2006 20:38
Avatar van Tuinstoel PHP expert Je vraagt hier wel iets heel ingewikkelds he. Wat heb je zelf zoal onderzocht? Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar om het met GD te laten genereren is knap lastig. Hangt natuurlijk ook af van hoe groot jij de kaart wil. Maar anders is het voor de rest gewoon vierkantjes en rondjes tekenen.
Offline Ultimatum - 01/04/2006 20:56 (laatste wijziging 01/04/2006 20:57)
Avatar van Ultimatum PHP expert ik weet niet of je zoiets bedoelt, maar dit is een screen van gang-nation.com

bij elke stad is hier de buurt anders etc..

als dit het is dan kan ik je niet helpen want ik heb geen idee hoe je dit doet , maar als dit het is kunnen de slimmen onder ons je vast wel helpen 

screen
http://img430.i...art6sh.jpg

edit, pagina was nog niet helemaal geladen, maar nu kan ook zien dat het totale plaatje uit een x aantal kleine plaatjes bestaan ;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s