Komt door je date.
Daarvan neemt MySQL aan dat je een Amerikaanse notatie hebt.
Die is yyyy-mm-dd, en geen dd-mm-yyyy.
Je zou de datum er het beste met time() in kunnen zetten.
Is ook veel handiger als je ooit iets moet sorteren op datum.
Het outputten kan dan vervolgens met date() gedaan worden.
Die kan je time() datum omvormen tot een dd-mm-yyyy datum:
dat is een beetje onzin;-) mysql heeft hele goede functies om datums om te zetten om op te slaan, ik raad je aan om in de manual van mySQL te kijken. Dat maakt een hoop duidelijk.
je moet niks instellen, je moet alleen een functie hebben als date_format() (mysqlfunctie wel te verstaan, geen phpfunctie) die je datum omzet naar het goede formaat.
Indeed. Je kan wel
SELECT DATE_FORMAT(datum, '%d%m%Y') AS datum FROM cupmatches
gebruiken, aangezien je toch het veld 'datum' zelf niet gaat gebruiken (= Amerikaanse schrijfwijze) en je deze dus mag overschrijven.
En als je in PHP met de UNIX-timestamp wilt werken, en de datum is op z'n Amerikaans opgeslaan in je DB (overzichtelijker en duidelijker), kan je altijd de UNIX-waarde ervan bepalen dmv
SELECT UNIX_TIMESTAMP(datum) AS datum FROM cupmatches
Ik heb al geprobeert alles buiten de php te brengen maar dan werkte m'n '.$agegevens...' niet meer.Ook nog op enkele andere manieren.Maar ik vind maar niet welke ik moet escapen.
EDIT: Had niet gezien dat er een ; achterstond.Nu werkt het.
EDIT2:Nu krijg ik een data uit het verleden
Datum: Speler1: Speler2:
01-01-1970 Speedy Finduilas
Dat wil zeggen dat de datum leeg is of foute waarden bevat. 1-1-1970 is namelijk het begin van de Unix Timestamp. (het aantal seconde vanaf 1-1-1970 maakt de unix timestamp)
probeer eens de data te printen in zijn orginele formaat dus met var_dump() of print_r()