login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL Vraagje!!

Offline tomk - 29/03/2006 19:37
Avatar van tomkASP interesse Eaj mensen ik heb effe een vraagje. Ik heb de volgende tabellen:

1. CREATE TABLE `spelers` (
  2. `speler_id` int(12) NOT NULL auto_increment,
  3. `team_id` int(12) NOT NULL default '0',
  4. `naam` varchar(255) NOT NULL default '',
  5. `achternaam` varchar(255) NOT NULL default '',
  6. `leeftijd` varchar(255) NOT NULL default '',
  7. `land` varchar(255) NOT NULL default '',
  8. `leiderschap` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend') NOT NULL default 'rampzalig',
  9. `vorm` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend') NOT NULL default 'rampzalig',
  10. `conditie` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  11. `positiespel` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  12. `vleugelspel` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  13. `scoren` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  14. `keepen` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  15. `passen` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  16. `verdedigen` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  17. `spelhervatting` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  18. `koppen` enum('rampzalig','slecht','matig','redelijk','goed','uitstekend','briljant','wereldklasse','buitenaards','magisch','goddelijk') NOT NULL default 'rampzalig',
  19. PRIMARY KEY (`speler_id`)
  20. ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

Das de tabel spelers
  1. CREATE TABLE `teams` (
  2. `team_id` int(12) NOT NULL default '0',
  3. `competitie_id` int(12) NOT NULL default '0',
  4. `teamnaam` varchar(255) NOT NULL default '',
  5. `clublogo` varchar(255) NOT NULL default ''
  6. ) TYPE=MyISAM;

En dat de tabel teams. Nu wil ik dat de speler bij het team word geselecteerd. Hoe moet dit met een sql query?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lasdesigner - 29/03/2006 19:38 (laatste wijziging 29/03/2006 19:41)
Avatar van lasdesigner PHP beginner
  1. <?php
  2. mysql_query("SELECT * FROM spelers WHERE team_id = team_id");
  3. ?>

zoiets?

Je moet dan wel team_id veranderen in een ID uit de database. Je kan beter ook nog even bij tutorials de WHERE bekijken. Meer uitleg. Het haalt nu alle spelers eruit met het team_id.
Offline vinTage - 29/03/2006 19:41
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.site...amp;id=361

hier staat uitgelegd hoe je uit 2 tabellen kan selecteren.
Offline tomk - 29/03/2006 19:42
Avatar van tomk ASP interesse Ja zoiets ja maar dan zeg maar als ik bij mijn team kijk dat hij dan de spelers uit de tabel spelers kiest dus die bij mijn team horen.
Offline vinTage - 29/03/2006 19:44 (laatste wijziging 29/03/2006 19:56)
Avatar van vinTage Nieuw lid SELECT * FROM teams,spelers WHERE team_id = 'whatever'

zoiets lijkt mij wel te kloppen (ik heb dit ook nooit gedaan hoor, kan dus fout zijn  )
Offline tomk - 29/03/2006 19:45
Avatar van tomk ASP interesse haha ja daarom vraag ik het ook begrijp het zelf ook niet helemaal:p
Offline lasdesigner - 29/03/2006 19:47
Avatar van lasdesigner PHP beginner lijkt me onlogisch? Nu haal je uit 2 databasen de teams. Zowel uit teams. Dit moet niet denk ik? Je moet toch alleen uit de tabel spelers? Je moet toch de spelers uit een team halen of niet?

Dan moet je toch doen op het voorbeeld van mij?
  1. <?php
  2. $teamid = 1;
  3. $querySpelers = mysql_query("SELECT * FROM spelers WHERE team_id = ".$teamid."") or die (mysql_error());
  4. while($row = mysql_fetch_assoc($querySpelers))
  5. {
  6. $naam = $row['naam'];
  7. }
  8. echo $naam. "<BR />";
  9. ?>
Offline tomk - 29/03/2006 19:54 (laatste wijziging 29/03/2006 19:54)
Avatar van tomk ASP interesse Hmm:p Nu gebeurd er dus als ik naar team ga dat hij de spelers uit de tabel spelers selecteert ofniet?

1. <?php
  2. $teamid = mysql_query("SELECT id FROM gebruikers, teams WHERE gebruikers.id = teams.team_id");
  3. $querySpelers = mysql_query("SELECT * FROM spelers WHERE team_id = ".$teamid."") or die (mysql_error());
  4. while($row = mysql_fetch_assoc($querySpelers))
  5. {
  6. $naam = $row['naam'];
  7. }
  8. echo $naam. "<BR />";
  9. ?>

Zoiets?
Offline Simon - 29/03/2006 20:09 (laatste wijziging 29/03/2006 20:10)
Avatar van Simon PHP expert héél simpel op te lossen met een JOIN
  1. <?php
  2. $select = mysql_query("SELECT * FROM spelers INNER JOIN teams ON( spelers.team_id = teams.teams_id)") or die("FOUT: ".mysql_error());
  3. while($array = mysql_fetch_assoc($select)) {
  4. //alles tonen van gegevens etc
  5. }
  6. ?>

betekenis query:
haal ALLES uit SPELERS, gooi alles uit TEAMS daarbij WAAR ( spelers.team_id "is gelijk aan" teams_team_id )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.224s