login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zelfde id

Offline Simon - 21/03/2006 10:59
Avatar van SimonPHP expert ik heb bij het registreren een insert query, waarbij de ID auto-increment is, dus die geef ik niet mee met de insert
maar nu wil ik daar nog een nieuwe insert bij, en de ID van de eerste query moet dezelfde zijn

1. <?php
  2. $mysql->query("
  3. INSERT INTO users
  4. (username, password, level, ip, last_ip, reg_dag, naam, achternaam, geb_datum, postcode, stad, land)
  5. VALUES
  6. ('".$usernaam."','".$pass."','".$level."','".$ip."','".$ip."','".$reg_dag."','".$naam."','".$achternaam."','".$geb_datum."','".$postcode."','".$stad."','".$land."')", "INSERT Query1 Register");
  7. $mysql->query("INSERT INTO logins (id, username) VALUES ('".$id."','".$usernaam."')");

bij de eerste geef ik dus geen id mee, maar bij de tweede moet dat denk ik wel, want stel als een user verwijderd is, klopt dat niet meer 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 21/03/2006 11:06

Crew algemeen
PHP.net: mysql_insert_id
Offline kokx - 21/03/2006 11:20 (laatste wijziging 21/03/2006 11:20)
Avatar van kokx Onbekend In sql:
LAST_INSERT_ID()
Als ik jou was zou ik wel met transacties werken.
Offline Simon - 21/03/2006 11:23 (laatste wijziging 21/03/2006 11:23)
Avatar van Simon PHP expert transacties ?

de manier van rensjuh werkt alleszins goed
Offline kokx - 21/03/2006 11:27 (laatste wijziging 21/03/2006 11:27)
Avatar van kokx Onbekend Als er 2 mensen tegelijk registreren kan het fout gaan. (de 1e het id van de 2e krijgt ofzo)
Dan moeten je tabellen het type innodb hebben en dan doe je het zo:
  1. <?php
  2. $mysql->query("BEGIN");
  3. $mysql->query("
  4. INSERT INTO users
  5. (username, password, level, ip, last_ip, reg_dag, naam, achternaam, geb_datum, postcode, stad, land)
  6. VALUES
  7. ('".$usernaam."','".$pass."','".$level."','".$ip."','".$ip."','".$reg_dag."','".$naam."','".$achternaam."','".$geb_datum."','".$postcode."','".$stad."','".$land."')", "INSERT Query1 Register");
  8. $mysql->query("INSERT INTO logins (id, username) VALUES (LAST_INSERT_ID(),'".$usernaam."')");
  9. $mysql->query("COMMIT");
  10. ?>

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s