login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

enter in form

Offline Alex - 14/03/2006 11:48
Avatar van AlexNieuw lid graag wil ik weten hoe het zit als ik een formulier heb met een stukje tekst hoe het zit als ik een enter invoer hij ook met een enter in de database komt te staan wie kan mij hierbij helpen

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BramBo - 14/03/2006 11:50
Avatar van BramBo JS gevorderde een enter word op geslagen als 'n enter teken oftewel : \n

http://nl2.php.net/manual/nl/function.nl2br.php
Offline TriX - 14/03/2006 11:51
Avatar van TriX HTML interesse nee dat ziet ie niet....

Dan moet je echt <p> of <br><br> erin zetten...
Offline Abbas - 14/03/2006 12:00
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je vraag is onduidelijk. Als je gewoon een enter zoals in dit form hier wilt omzetten naar een br dan kan je PHP.net: nl2br gebruiken. Maar ik zie het nut er niet van als je in de database (het veldje dus) een enter wil hebben. Dit kan je later doen (of eerder) bij het uitlezen.

En jou reactie, TriX, snap ik al helemaal niet...
Offline Alex - 14/03/2006 12:03
Avatar van Alex Nieuw lid ik ga effe wat stoeien bij het uitlezen wat kan ik dan het beste gebruiken
Offline TriX - 14/03/2006 12:18
Avatar van TriX HTML interesse Als je in het stukje tekst in het form een enter wilt moet er een <P> of <br><br> geplaatst worden... Als je dit later echo't dan staat er gewoon een enter... Je kan alleen niet van mensen verwachten dat ze dat soort dingen gaan invullen...

Ik gebruik dit bijvoorbeeld in mijn eigen database... tis niet de meest nette manier maar het werkt... 

Succes...
Offline xSc - 14/03/2006 12:43
Avatar van xSc Onbekend Let op, nl2br() gebruik je bij de uitvoer.

Dus als je in een tekstvak een verhaal typt met lege regels, alinea's, etc., gewoon opslaan in je db (met addslashes() erom, uiteraard). Ga je dat verhaal op je site weergeven, dan doe je bij de weergave er een nl2br() om ...
Offline Thomas - 14/03/2006 13:04 (laatste wijziging 14/03/2006 13:04)
Avatar van Thomas Moderator Jep, want als je enters opslaat als <br /> in je database (nl2br() zet \n om in <br />), dan moet je deze ook weer uit je bericht slopen op het moment dat je een bericht wijzigt...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s