login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail() problemen

Offline Ronstert - 25/10/2004 19:12
Avatar van RonstertMySQL interesse hoi, ik begrijp ff iets niet!>..

ik heb de volgende mail code
  1. mail("".$_POST['email']." <".$_POST['naam'].">","".$website['naam']." - Wachtwoord","Beste ".$_POST['naam'].",\n\nBedankt dat je je aangemeld hebt bij ".$website['naam'].".\n\nUw gebruikersnaam: ".$_POST['gebruikersnaam']."\nUw wachtwoord: ".$wachtwoord."\n\nDe Webmaster van ".$website['naam']."","From: ".$website['naam']." <".$website['mail'].">");
op de ene server werkt ie wel en op de andere niet!..

als ik
  1. mail("webmaster@vwfacts.nl", "$subject", "$mssg", "From: $naam<$email>");
uitvoer een dezelfde server als de andere die niet werkt werkt deze wel!>..

hoe kan dit?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DRUNK - 25/10/2004 19:14
Avatar van DRUNK PHP gevorderde omdat er niets van dat bovenste stukje code klopt. Doe het eens wat netter, zo neem ik nieteens de moeite om de fout te vinden.
Offline webstab - 25/10/2004 19:15
Avatar van webstab PHP ver gevorderde niet iedere server ondersteund de functie mail().
(zelf ook al ondervonden)

waarom staan er van die <> tussen?
Offline Ronstert - 25/10/2004 19:18
Avatar van Ronstert MySQL interesse ik heb dit stuk script niet zelf gemaakt!.. het maakt deel uit van een leden systeem dat ik gekocht heb!>... alleen de mail() functie werkt wel op mijn server maar deze om de 1 of andere vage reden niet
Offline Rens - 25/10/2004 19:29

Crew algemeen
Krijg je een error?
Krijg je geen error, dus email hoort verstuurd te zijn, maar komt niet aan?
Welke (gratis) host heb je?

Geef eens wat meer informatie...

Mzzls,
Rensjuh
Offline Sasuke - 25/10/2004 20:57
Avatar van Sasuke HTML interesse ik vind de php codes ok totaal onoverzichtelijk + een tip van mij 
ik sla het bericht altijd op in een variabelen kost wel een extra lijn mar is veel overzichtelijker!
Offline Maarten - 25/10/2004 21:08
Avatar van Maarten Erelid freeserverhost.com ondersteunt het niet... mss is dat je host?
Offline Sasuke - 25/10/2004 21:15
Avatar van Sasuke HTML interesse dat snap ik niet 
dus ze ondersteunen wel php mar gen mail functie beetje stom vind ik 
Offline xSc - 26/10/2004 10:05 (laatste wijziging 26/10/2004 10:05)
Avatar van xSc Onbekend Programmeer wat netter & gestructureerder.

De mailfunctie is niet alleen afhankelijk van PHP. De SMTP-server moet het toch versturen.
Offline Sasuke - 26/10/2004 18:23
Avatar van Sasuke HTML interesse ah ok weer wat bijgeleerd 
probeer het anders eens op een andere sever?
Offline cowbeast - 26/10/2004 18:58
Avatar van cowbeast Onbekend Hmm jah meschien wel ok nu maar! Je weet het nu in het vervolg e . Dit gebeurt vaak dat mensen niet checken of ze een mail server hebben bij een host! Dat is dan wel meestal bij een FREEHOST!:cool:
Offline Thomas - 26/10/2004 19:37
Avatar van Thomas Moderator Het e-mailadres dient tussen <> te staan, niet de naam...
Offline Ronstert - 28/10/2004 10:45 (laatste wijziging 29/10/2004 18:50)
Avatar van Ronstert MySQL interesse ik heb 3 domeinen!... betaalde nog wel dus geen freehosts, 1 bij digitalus, 1 bij dsonline en 1 bij sohosted, ze ondersteunen alle drie de mail() functie, heb ik getest, alleen bij het laatste domein degene die dus voor deze website is, wordt deze mail jiet verstuurd, krijg geen errors, niks, terwijl een andere mail wel wordt verstuurd!....

de code is dan misschien een bende maar zoals ik a zei ik heb het gekocht!... een compleet leden systeem....

*edit

iemand een oplossing?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.302s