login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

probleem met winkel

Offline ottorocket - 05/03/2006 13:14 (laatste wijziging 05/03/2006 13:22)
Avatar van ottorocketOnbekend ik ben een winkel aan het maken voor mijn site

nu heb je in het begin 2 keuze, als je op de eerste klikt komt daaronder en tabel met 3 items dat ja kan kopen, als je op koop klik zou daaronder de naam moeten verschijnen van het item, bij mij herlaad hij dan gewoon die pagina

mijn winkel.php

1. <?php
  2. include('config.php');
  3. if(!isset($_SESSION['gebruiker'])) {
  4. header("Location: index.php");
  5. }
  6. mysql_query("UPDATE `leden` SET `online`=NOW() WHERE `gebruikersnaam`='".$_SESSION['gebruiker']."'");
  7. ?>
  8. <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
  9. <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
  10. <head>
  11. <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
  12. <title>:: counter terrors ::</title>
  13. </head>
  14. <body>
  15. <?php
  16. mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE gebruikersnaam='".$_SESSION['gebruiker']."'") OR die(mysql_error());
  17. ?>
  18. <table border="1" bordercolor="#666666" align="center" cellpadding="2" width="500">
  19. <tr><td colspan="2" align="center"><b>Winkel</b></td></tr>
  20. <tr><td><Input type="radio" value="V1" name="naam2" onClick="window.location=('winkel.php?type=trein')"> Treinenshop</td> <td>Hier kan je treinen kopen.</td></tr>
  21. <tr><td><Input type="radio" value="V1" name="naam2" onClick="window.location=('winkel.php?type=personeel')"> Personeels shop</td> <td>Koop hier personeel voor je treinen</td></tr>
  22. </table><br />
  23. <?php
  24. if($_GET['type'] == "trein") {
  25. ?>
  26. <table border="1" bordercolor="#666666" align="center" cellpadding="2" width="500">
  27. <tr><td colspan="3" align="center"><b>Treinen shop</b></td></tr>
  28. <tr><td>Locomotief</td> <td>Dit heb je nodig om treinen te laten rijden.</td> <td><form method="post" action="winkel.php?page=weetveel"><input type="submit" value="koop" name="locomotief" /></td></tr>
  29. <tr><td>Goederen wagon</td> <td>Hiermee kan je goederen vervoeren.</td> <td><input type="submit" value="koop" name="goederen" /></td></tr>
  30. <tr><td>Passagiers wagon</td> <td>Hiermee kan je mensen vervoeren.</td> <td><input type="submit" value="koop" name="passagier" /></form></td></tr>
  31. </table>
  32. <?php
  33. }
  34. if (isset($_POST['locomotief'])) {
  35. echo "Je hebt een locomotief gekocht";
  36. } elseif (isset($_POST['goederen'])) {
  37. echo "Je hebt een goederenwagon gekocht.";
  38. } elseif (isset($_POST['passagier'])) {
  39. echo "Je hebt een passagierwagon gekocht.";
  40. }
  41. elseif($_GET['type'] == "personeel") {
  42. echo"personeel";
  43. }
  44. ?>
  45. </body>
  46. </html>

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 05/03/2006 13:16 (laatste wijziging 05/03/2006 13:18)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je if-statement voor de 3 types staan binnen je if-statement waarvoor $_GET['type'] de waarde "trein" moet hebben. Wordt bij het submitten van je pagina die waarde nog wel een keer meegegeven.

edit net getest en die waarde wordt dus niet meegegeven
Offline ottorocket - 05/03/2006 13:18 (laatste wijziging 05/03/2006 13:22)
Avatar van ottorocket Onbekend nu werkt het bedankt Proximus

EDIT: kheb nu nog een vraagje, als ik nu op koop druk gaat die tabel met de 3 items weg, kan ik het niet zo maken dat hij gewoon blijft staan?

aangepast in de code
Offline Gerard - 05/03/2006 13:24
  1. <table border="1" bordercolor="#666666" align="center" cellpadding="2" width="500">
  2. <tr><td colspan="3" align="center"><b>Treinen shop</b></td></tr>
  3. <tr><td>Locomotief</td> <td>Dit heb je nodig om treinen te laten rijden.</td> <td><form method="post" action="winkel.php?type=<?= $_GET['type']; ?>"><input type="submit" value="koop" name="locomotief" /></td></tr>
  4. <tr><td>Goederen wagon</td> <td>Hiermee kan je goederen vervoeren.</td> <td><input type="submit" value="koop" name="goederen" /></td></tr>
  5. <tr><td>Passagiers wagon</td> <td>Hiermee kan je mensen vervoeren.</td> <td><input type="submit" value="koop" name="passagier" /></form></td></tr>
  6. </table>
Offline ottorocket - 05/03/2006 13:25
Avatar van ottorocket Onbekend nu komt het er direct onder, bedankt voor je hulp
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s