login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

updaten via checkbox

Offline Ronstert - 09/02/2006 21:30
Avatar van RonstertMySQL interesse voor een auto bedrijf ben ik een verkoop pagina aan het maken, (de admin nu)
nu wil via een check box aan laten geven of een auto verkocht is of niet!.

ik had al wat rond gezocht en kwam impolde tegen! dus daar ben ik mee aan de gang gegaan......

k heb nu dit

1. mysql_query("UPDATE autos SET verkocht= '".$_POST['verkocht']."' WHERE id IN (".implode(",", $_POST['id']).")") or die(mysql_error());

en mijn check box
  1. $checkbox = "<input type=\"checkbox\" name=\"verkocht[]\" class=\"keuze\" value=\"ja\" />";

krijg de volgende error

Warning: implode(): Bad arguments. in /storage/mijndomein/users/010476/public/sites/www.nowcars.nl/admin/autos/overzicht.php on line 9
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1

whats wrong?.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 09/02/2006 21:35 (laatste wijziging 09/02/2006 21:35)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
beetje anders oplossen:
  1. <?
  2. $checkbox = "<input type=\"checkbox\" name=\"verkocht[]\" class=\"keuze\" value=\"".$id."\" />"; // die $id is dus de id van in de table
  3. ?>

1. <?
  2. mysql_query("UPDATE autos SET verkocht= 'ja' WHERE id IN (".implode(",", $_POST['verkocht']).")") or die(mysql_error());
  3. ?>
Offline Ronstert - 09/02/2006 21:45
Avatar van Ronstert MySQL interesse ik krijg een error
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ',)' at line 1
Offline haytjes - 09/02/2006 21:49 (laatste wijziging 09/02/2006 21:51)

JS gevorderde
  1. <?
  2. mysql_query("UPDATE autos SET verkocht= 'ja' WHERE id =".implode("OR id =", $_POST['verkocht'])) or die(mysql_error());
  3. ?>

werkt dit wel, 'k dacht dat jouw eigen query juist was en had hem gekopieert. Nu heb ik de query zelf geschreven
Offline Ronstert - 09/02/2006 21:53
Avatar van Ronstert MySQL interesse You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'OR id =OR id =' at line 1
Offline haytjes - 09/02/2006 21:57 (laatste wijziging 09/02/2006 21:57)

JS gevorderde
  1. <?
  2. $checkbox = "<input type=\"checkbox\" name=\"verkocht[]\" class=\"keuze\" value=\"".$id."\" />"; // die $id is dus de id van in de table
  3. ?>

heb je die $id goed ingevuld, die moet je wel veranderen naar de juiste code ... ????
Offline Thomas - 10/02/2006 07:43
Avatar van Thomas Moderator Je moet kijken of er ten minste één checkbox is aangevinkt.
Niet aangevinkte checkboxen worden niet gepost, dus als je niets aanvinkt bestaat $_POST['verkocht'] niet, en niet-bestaande variabelen (arrays) kun je niet imploden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s