login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe kan ik dit verhelpen?

Offline Jens - 27/01/2006 21:47 (laatste wijziging 27/01/2006 21:48)
Avatar van JensNieuw lid Bij het volgende krijg ik een error "Parse error: parse error, unexpected $ in .../config.inc.php on line 25"

Hoe kan ik dit anders doen? Moet een { nog in config.inc.php worden afgesloten?

index.php:

1. <?php
  2. include_once("config.inc.php");
  3.  
  4. include_once("config_onder.inc.php");
  5. ?>

config.inc.php:

1. <?php
  2.  
  3. $DatabaseUser = "";
  4. //Database gebruikersnaam
  5.  
  6. $DatabasePass = "";
  7. //Database wachtwoord
  8.  
  9. $DatabaseHost = "localhost";
  10. //Database host
  11.  
  12. $DatabaseName = "";
  13. //Naam van de database
  14.  
  15. //Hieronder hoeft niets gewijzigd te worden.
  16.  
  17. if(!@mysql_connect("$DatabaseHost","$DatabaseUser","$DatabasePass")) {
  18. print("Er kon geen verbinding worden gemaakt met de database.");
  19. } elseif(!@mysql_select_db("$DatabaseName")) {
  20. print("De database kon niet worden geselecteerd.");
  21. } else {
  22. ?>

config_onder.inc.php:

1. <?php
  2.  
  3. }
  4. ?>

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tbk - 27/01/2006 21:48
Avatar van tbk PHP beginner vrij duidelijk je hebt je else{} tag niet afgesloten
Offline TFOL - 27/01/2006 21:50
Avatar van TFOL PHP beginner Ik denk dat je het wel moet afsluiten. Waarom probeer je het niet even  
Offline Jens - 27/01/2006 21:50
Avatar van Jens Nieuw lid Ja dat klopt, maar die wordt in config_onder.inc.php afgesloten. Nu vraag ik me af of dit niet mag, ook niet als die bestanden allebei worden geïnclude?
Offline tbk - 27/01/2006 21:51
Avatar van tbk PHP beginner laat dit haakje in de config.onder es weg en zet er eentje in config.php
Offline Jens - 27/01/2006 21:53
Avatar van Jens Nieuw lid Ja dat werkt wel, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil ervoor zorgen dat het rechtermenu niet wegvalt door geen die te gebruiken bij mijn MySQL connectie, maar dan heb ik wel die 2 includes nodig. Weten jullie een andere oplossing 
Offline Thomas - 27/01/2006 22:38 (laatste wijziging 27/01/2006 22:39)
Avatar van Thomas Moderator Blijkbaar worden PHP-files per bestand geparsed? Dit los je dan dus niet op met includes. Je kunt het else-deel weglaten want je hebt in principe geen mysql_close() nodig.

Niet-persistente connecties (die van jou dus) worden afgesloten als alles scripts zijn uitgevoerd, dus je hoeft deze niet expliciet te sluiten met mysql_close() - dit gebeurt vanzelf.

Het is wel verstandig om de verdere uitvoering van je site te staken als er iets mis is met je SQL-verbinding, dus je zou bij die connect en select_db een exit-statement kunnen toevoegen voor wanneer de connectie-opbouw of het selecteren van je database fout gaat.
Offline Jens - 28/01/2006 09:18 (laatste wijziging 28/01/2006 09:18)
Avatar van Jens Nieuw lid Dat kan ik inderdaad doen, maar het probleem is dan dat het tweede deel van de lay-out niet meer wordt weergeven. Ik heb het ondertussen wel anders voor elkaar gekregen, dit topic mag dicht. Bedankt voor jullie hulp en tips 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s