login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[mysql] Adminpage.

Offline stenno - 21/01/2006 23:01 (laatste wijziging 21/01/2006 23:07)
Avatar van stennoPHP interesse Beste sitemasters,

Ik heb op mijn site een adminpage gemaakt om gemakkelijk databases te beheren. En news te posten. Dit is handig omdat onze site door meerdere mensen beheert wordt. (meerdere admins dus)

Maar als ik bijv. dus een rij uit de database wil editeren, en ik druk op de link edit achter aan krijg ik een formpje met alle waardes netjes in allemaal inputs. Maar ik zou graag hebben dat als het type van het field enum is, dat ik dan een dropdownbox is ipv. een gewoon input field.

Kan iemand me hiermee helpen ??

Ik hoop dat ik helder genoeg ben. Hieronder het stukje script dat ik al heb. misschien verduidelijkt dat het.

1. <?
  2. $query=mysql_query("SELECT * FROM ".$tabel." ORDER BY ".$sorteer." ".$_GET['richting']) or die (mysql_error());
  3. $kolommen = mysql_num_fields($query) or die (mysql_error());
  4. $veld_namen = mysql_list_fields($database_naam, $tabel, $mysql_connectie) or die (mysql_error());
  5.  
  6. for ($i = 0; $i < $kolommen; $i++)
  7. {
  8. echo "<tr>\n<td>".mysql_field_name($veld_namen, $i)."</td>\n<td><input type=\"text\" size=\"50\" name=\"".mysql_field_name($veld_namen, $i)."\" value=\"".$lijst[$i]."\""; if (mysql_field_name($veld_namen, $i) == "id") { echo "disabled";} else { echo "";} echo"></td>\n</tr>\n";
  9. }
  10. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 22/01/2006 11:09
Avatar van ikkedikke PHP expert kijk eens in phpmyadmin, ik geloof dat het iets is met "SHOW `tabel`" maar zeker weet i khet niet
Offline stenno - 22/01/2006 11:18 (laatste wijziging 22/01/2006 18:47)
Avatar van stenno PHP interesse Goed idee maar kan het helaas niet zien. Ik weet zeker dat dit met mysql_field_type() zou moeten kunnen. 

Is er nu helemaal niemand die me kan helpen ??   Ik heb dit al zo vaak gezien 
Offline ikkedikke - 22/01/2006 22:29
Citaat:
http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-field-type.php#19766
krang at krang dot org dot uk
10-Mar-2002 03:13
The field type returns what PHP classifies the data found in the field, not how it is stored in the database; use the following example to retrieve the MySQL information about the field....

$USERNAME = '';
$PASSWORD = '';

$DATABASE = '';
$TABLE_NAME = '';

mysql_connect('localhost', $USERNAME, $PASSWORD)
or die ("Could not connect");

$result = mysql_query("SHOW FIELDS FROM $DATABASE.$TABLE_NAME");

$i = 0;

while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
echo $row['Field'] . ' ' . $row['Type'];
}

eitje:D
Offline stenno - 23/01/2006 08:03
Nu alleen nog als het veld type enum is de mogelijke waardes in een dropdownbox weergeven  Dat is juist het gene dat ik niet snap.:'(

Alvast bedankt
Offline eddaredevil - 23/01/2006 09:16
Avatar van eddaredevil PHP interesse
  1. <select name="dropnaam" id="dropid" >
  2. <option value="" selected></option> <?php //Eerst connectie met de database maken en tabel selecteren.
  3.  
  4. $query = mysql_query("SELECT * FROM rownaam");
  5. while($row = mysql_fetch_array($query)) {
  6. echo '<option value="'.$row['id'].'">'.$row['name'].'</option>';
  7. }
  8. ?>
  9. </select>

wel even aanpassen nog.
Bedoel je zoiets?
Offline stenno - 23/01/2006 16:01
waarin zou ik de rownaam precies in moeten veranderen want wat ik heb geprobeerd werkt niet 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s