Lid |
|
Hallo iedereen,
Ik wil een bewerkpagina waar ik in een tekstveld een enter kan geven.
dit gaat prima:
<?php
include('beveiliging.php');
include("config.php");
?>
<?php
$id = $_GET['id'];
$select = "SELECT * FROM register WHERE id = '".$id."'";
$query = mysql_query($select)or die(mysql_error());
$lijst = mysql_fetch_object($query);
$bestaat = mysql_num_rows($query);
if ($bestaat == 0) {
echo "Dit register bestaat niet (meer)!<br>";
}
if(isset($_POST['submit'])) {
$naam = $_POST['naam'];
$geboren = $_POST['geboren'];
$overleden = $_POST['overleden'];
$kop = $_POST['kop'];
$tekst = nl2br($_POST['tekst']);
mysql_query("UPDATE register SET naam='".$naam."', leeftijd_van='".$geboren."', leeftijd_tot='".$overleden."', kop='".$kop."', tekst='".$tekst."' WHERE id='".$id."'");
echo "De gegevens zijn bewerkt.<br>";
echo "klik <a href='register.php?id=$id'>hier</a> om terug te gaan naar het register.<br>";
} else {
?>
<form action='' method='post'>
<table>
<tr><td>Naam:</td><td><input name="naam" type="text" value="<? echo$lijst->naam; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr>
<tr><td>Geboren op:</td><td><input name="geboren" type="text" value="<? echo$lijst->leeftijd_van; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr>
<tr><td>Overleden op:</td><td><input name="overleden" type="text" value="<? echo$lijst->leeftijd_tot; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr>
<tr><td>Gedenktekst kop:</td><td><input name="kop" type="text" value="<? echo$lijst->kop; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr>
<tr><td valign="top">Gedenktekst:</td><td><textarea name="tekst" rows="6" cols="42"><?php echo$lijst->tekst;?></textarea></td></tr>
<tr><td colspan="2"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><center><input type="submit" value="bewerk register" name="submit"></center></td></tr>
</table>
</form>
<?
}
?>
<?php include('beveiliging.php'); include("config.php"); ?> <?php $id = $_GET['id']; $select = "SELECT * FROM register WHERE id = '".$id."'"; if ($bestaat == 0) { echo "Dit register bestaat niet (meer)!<br>"; } if(isset($_POST['submit'])) { $naam = $_POST['naam']; $geboren = $_POST['geboren']; $overleden = $_POST['overleden']; $kop = $_POST['kop']; $tekst = nl2br($_POST['tekst']); mysql_query("UPDATE register SET naam='".$naam."', leeftijd_van='".$geboren."', leeftijd_tot='".$overleden."', kop='".$kop."', tekst='".$tekst."' WHERE id='".$id."'"); echo "De gegevens zijn bewerkt.<br>"; echo "klik <a href='register.php?id=$id'>hier</a> om terug te gaan naar het register.<br>"; } else { ?> <form action='' method='post'> <table> <tr><td>Naam:</td><td><input name="naam" type="text" value=" <? echo$lijst->naam; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr> <tr><td>Geboren op:</td><td><input name="geboren" type="text" value=" <? echo$lijst->leeftijd_van; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr> <tr><td>Overleden op:</td><td><input name="overleden" type="text" value=" <? echo$lijst->leeftijd_tot; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr> <tr><td>Gedenktekst kop:</td><td><input name="kop" type="text" value=" <? echo$lijst->kop; ?>" maxlength="250" size="50"></td></tr> <tr><td valign="top">Gedenktekst:</td><td><textarea name="tekst" rows="6" cols="42"> <?php echo$lijst->tekst;? ></textarea></td></tr> <tr><td colspan="2"></td></tr> <tr><td colspan="2"><center><input type="submit" value="bewerk register" name="submit"></center></td></tr> </table> </form> <? } ?>
nu is het probleem als ik later nog een keer op bewerken klik geeft hij het volgende aan:
Even kijken of dit ook gaat werken.<br />
<br />
met een enter enzo!
dit komt natuurlijk doordat als ik de tekst in de database zet dat hij de enter omzet in <br />
is er ook een manier zodat ik die <br /> dan niet in het bewerkveld zie?
|