Nieuw lid |
|
de db
id | merk | type | naam
3 | quick | fiets | windop
4 | quick | fiets | vooruit
5 | quick | auto | groen
6 | quick | auto | blauw
7 | quick | auto | half 6
de db id | merk | type | naam ____________________________ 0 | quick | fiets | trap 1 | quick | fiets | duw 2 | quick | fiets | val 3 | quick | fiets | windop 4 | quick | fiets | vooruit 5 | quick | auto | groen 6 | quick | auto | blauw 7 | quick | auto | half 6
Ik zou dit graag als volgt op mn pagina willen zien:
fietsen <- het gaat dus hierom
0 | quick | fiets | trap
1 | quick | fiets | duw
2 | quick | fiets | val
3 | quick | fiets | windop
4 | quick | fiets | vooruit
--------------------------------
auto's <- het gaat dus hierom
5 | quick | auto | groen
6 | quick | auto | blauw
7 | quick | auto | half 6
fietsen <- het gaat dus hierom 0 | quick | fiets | trap 1 | quick | fiets | duw 2 | quick | fiets | val 3 | quick | fiets | windop 4 | quick | fiets | vooruit -------------------------------- auto's <- het gaat dus hierom 5 | quick | auto | groen 6 | quick | auto | blauw 7 | quick | auto | half 6
Ik wil dus dat de objecten ook nog eens onderverdeelt worden, dus niet alleen ORDER BY naam,type, maar ook nog eens een een subgedeelte maken.
Ik kan natuurlijk per subcat een query doen, maar dat is nu een beetje te laat, en bovendien zou dat veel te onhandig zijn.
De oplossing zal wel geen mysql code zijn, maar een of ander php functie zoals foreach, maar het moet niet foreach zijn (denk ik) want ik wil maar één keer de namen van de subcat zien, en niet per rij.
Klote vraag, maar ik wist hem echt niet anders te stellen
Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan/moet aanpakken.
iemand ?
|