Hallo allemaal,
ik ben bezig een mailinglist aan het maken waar meer dan 300 mailadressen inkomen... Dus de bedoeling is dat ik 1 mail opmaak en die verstuur naar alle adressen uit een database...
Maar ik snap het niet goed meer... De mails komen nooit aan op de bestemmingen en ik zie de fout niet echt... Ik ben nog niet zo lang bezig met PHP en MySQL, dus alle hulp is welkom...
<?php
include("db_connect.php");
mysql_select_db("fordclub_fordclubphpb1", $db);
$news_SQL = "SELECT user_email FROM phpbb_users ORDER BY user_id";
$news_result = mysql_query($news_SQL);
// headers for the email listed below
$headers .= "From: FordClub Nieuws <noreply@fordclub.be>\n"; // your email client will show the person's email address like normal
$headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"; // sets the mime type
$subject = "$subject"; // this is the subject of the email
$i = 0;
while($row = mysql_fetch_array($news_result))
$recipients[$i++] = $row[0];
$msg = wordwrap( $msg, 10024 );
mail(implode(',',$recipients), $subject, stripslashes($msg), $headers); // the mail() function sends the message to you
//Once the data is entered, redirect the user to give them visual confirmation
header("location: verstuurd.php");
?>
<?php
include("db_connect.php");
mysql_select_db("fordclub_fordclubphpb1", $db);
$news_SQL = "SELECT user_email FROM phpbb_users ORDER BY user_id";
$news_result = mysql_query($news_SQL);
// headers for the email listed below
$headers .= "From: FordClub Nieuws <noreply@fordclub.be>\n"; // your email client will show the person's email address like normal
$headers .= "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n"; // sets the mime type
$subject = "$subject"; // this is the subject of the email
$i = 0;
while($row = mysql_fetch_assoc($news_result))
$recipients[$i++] = $row['user_email'];
$msg = wordwrap( $msg, 10024 );
mail(implode(',',$recipients), $subject, stripslashes($msg), $headers); // the mail() function sends the message to you
//Once the data is entered, redirect the user to give them visual confirmation
header("location: verstuurd.php");
?>
while($obj=mysql_fetch_assoc ( $query ) )
{
mail($obj['email'] enz..);
}
dan stuurt ie naar alle emails maar je moet wel een query maken waarin je ze selecteert en het is beter om eerst op je eigen mail te testen of ze wel aankomen anders krijg je ineens ruzie, omdat andere mensen je klant zijn email ook hebben ontvangen
Hmmm deze snap ik niet zo goed... Kan je deze even aanpassen in de code zelf, dan kan ik het misschien makkelijker zien...
Ik ben nog maar enkele weekjes met PHP en SQL... Ni simpel voor mij
Het idee van FangorN is veel beter: mailen in blokken via BCC. En via een cronjob / ssh (console), ik denk niet dat dat in de webbrowser optimaal werkt...
Hmmm...
maar er komen elke dag enkele adressen bij... Dus het is niet constant hetzelfde aantal adressen...
Zou het niet lukken in een lus die herhaalt word naargelang het aantal adressen?
Ibrahim - 01/11/2005 17:12 (laatste wijziging 01/11/2005 17:16)
PHP expert
ps haal $variables buiten quotes...
ik weet niet hoevaak dit al gezegd is op het forum
Heb juist vanalle code geprobeerd, maar niets blijkt te werken. Kan iemand mijn originele code even aanpassen om tot een werkend script te komen? Ik weet er momenteel geen raad mee...
Heb juist vanalle code geprobeerd, maar niets blijkt te werken. Kan iemand mijn originele code even aanpassen om tot een werkend script te komen? Ik weet er momenteel geen raad mee...
Citaat:
idd, hier op sitemasters krijg je heel snel antwoord, maar (bijna) nooit een keer hetzelfde script, maar dan verbeterd:s
mss moeten we beseffen dat hij gewoon niet zo goed PHP kan en idd gewoon het verbeterde script geven
Ja ik geef toe dat ik het (nog) niet kan... Ik ben er nog niet lang mee bezig...
Gewoon het script geven is ook niet echt de bedoeling, maar wel het script geven met een woordje uitleg erbij hoe jullie erbij komen...
Je leert het beste PHP door zelf te zoeken op www.php.net naar functies die je hoort te gebruiken, scripts doorkijken naar wat jij denkt nodig te hebben en vooral alles zelf uit te proberen.
Boeken zijn ook wel handig, maar het meeste leer je toch door zelf alles uit te proberen.
Ik ben ook begonnen met scripts doorkijken, toen ging ik een boek halen, en bleek dus dat ik al een hele hoop uit dat boek kende qua PHP.
Je leert het beste PHP door zelf te zoeken op www.php.net naar functies die je hoort te gebruiken, scripts doorkijken naar wat jij denkt nodig te hebben en vooral alles zelf uit te proberen.
Boeken zijn ook wel handig, maar het meeste leer je toch door zelf alles uit te proberen.
Ik ben ook begonnen met scripts doorkijken, toen ging ik een boek halen, en bleek dus dat ik al een hele hoop uit dat boek kende qua PHP.
Mja zo ben ik thuis ook bezig, ik heb 2 boekjes gekocht vorige week die ik doorneem. Maar het mailer-scriptje zou ik morgen afgewerkt moeten hebben