login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 tabellen van elkaar "aftrekken"

Offline elske - 14/10/2004 16:04
Avatar van elskeNieuw lid Hallo,

heb een probleempje: ik heb momenteel 2 tabellen, eentje met general info erin en eentje met connectietype. Ik wil nu graag een view hebben van alle sites in tabel general info min de sites in connectietype. Dus met andere woorden als de site in connectietype voorkomt mag hij niet voorkomen in mijn view.
Iemand enig idee hoe ik het select query moet opbouwen? Heb al vanalles gebprobeerd maar vind niet echt de juist oplossing.

zou zoiets moeten zijn als volgt denk ik (maar werkt niet echt):
select general.ID, general.name, general.city from general, technical where general.ID != technical.ID

(ID is de primary key in beide tabellen)
Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SickBoy - 14/10/2004 17:37
Avatar van SickBoy MySQL beginner SELECT general.ID, general.name, general.city FROM general, technical WHERE general.ID != technical.ID

btw, als ge "" rond aftrekken plaatst geeft ge mensen net meer dubbelzinnige gedachten;-)
Offline Thomas - 14/10/2004 19:15
Avatar van Thomas Moderator 1. maak een lijst van technical ID's (SELECT ID FROM technical oid)
2. stop de resultaten in een array ($je_array_met_technical_ids)
3. explode dit array als volgt:
$techn_string = explode(",", $je_array_met_technical_ids);
explode maakt van je array een string met tussen elke array-waarde een (in dit geval) komma.

4. maak een query:
"SELECT * FROM general WHERE ID NOT IN (".$techn_string.")"

klaar.
Offline elske - 15/10/2004 11:20
Avatar van elske Nieuw lid Hallo FangorN,

ik heb alles geimplementeerd zoals je hebt voorgeteld en het werkt inderdaad. Misschien een opmerking, ik heb wel implode moeten gebruiken ipv explode. Explode splitst een string in array-elementen en implode doet wat jij uitlegt.

Dank je wel voor de hulp 

PS: SickBoy, zal in het vervolg op het geruik van mijn quotes letten 
Offline Thomas - 15/10/2004 11:41
Avatar van Thomas Moderator Argh!!!

Maak ik die fout alweer .

Je hebt helemaal gelijk :].

Fijn dat het nu werkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s