login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

msyql error

Offline Ultimatum - 22/10/2005 07:02 (laatste wijziging 22/10/2005 07:03)
Avatar van UltimatumPHP expert voordat iedereen begint te zeure , heb al gezocht, tabel 8 x overnieuw gemaakt etc.., krigj deze error:

Citaat:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

me tabel ziet er als volgt uit:
  1. CREATE TABLE users (
  2. id INT(10) AUTO_INCREMENT,
  3. username VARCHAR(50) NOT NULL,
  4. pass VARCHAR(200) NOT NULL,
  5. mail VARCHAR(200) NOT NULL,
  6. ip VARCHAR(200) NOT NULL,
  7. PRIMARY KEY (id)
  8. ) TYPE=MyISAM;

en de regel waar het over gaat (krijg de error als ik op submit druk, dus zal het wel over deze regel gaan 

1. mysql_query("INSERT INTO users (id, username, pass, mail, ip) VALUES ('".$_POST['username']."', '".$pass."', '".$_POST['mail']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'") or die (mysql_error());

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jeffreydv - 22/10/2005 08:00
Avatar van jeffreydv HTML beginner
  1. mysql_query("INSERT INTO users (id, username, pass, mail, ip) VALUES ('""',".$_POST['username']."', '".$pass."', '".$_POST['mail']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'") or die (mysql_error());

en als je et zo doet?
Offline stenno - 22/10/2005 08:03
Als je nou eens addslashes gebruikt 
Offline Rens - 22/10/2005 11:23

Crew algemeen
Je geeft 5 velden op om waardes in te zetten en je geeft maar 4 waardes op...
  1. mysql_query("INSERT INTO users (id, username, pass, mail, ip) VALUES ('', '".addSlashes($_POST['username'])."', '".addSlashes($pass)."', '".addSlashes($_POST['mail'])."', '".addSlashes($_SERVER['REMOTE_ADDR'])."'") or die (mysql_error());

En inderdaad, wat stenno zegt, gebruik addSlashes().
Offline Ultimatum - 22/10/2005 15:25
Avatar van Ultimatum PHP expert ok alleen nu een vraag hoe, donder ik nou iegelijk de id in de db als iemand zich registreerd, want ik gebruik geen $id in me script of denk ik nou verkeerd 
Offline Gerard - 22/10/2005 15:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker omdat het id veld insteld is als auto_increment zal MySQl zelf een teller bijhouden en die elke keer 1 ophogen bij het invoeren van een nieuw record.
Offline Ultimatum - 22/10/2005 15:41 (laatste wijziging 22/10/2005 15:41)
Avatar van Ultimatum PHP expert heb ut nu veranderd naar:
  1. mysql_query("INSERT INTO users (username, pass, mail,ip) VALUES ('$username', '$pass', '$mail', '$ip'") or die (mysql_error());

maar krijg nog steeds zelfde error 

van de andere werkte btw niet 
Offline Ibrahim - 22/10/2005 16:10 (laatste wijziging 22/10/2005 16:11)
Avatar van Ibrahim PHP expert haal ze buiten quotes en addslashes 

1. <?php
  2. mysql_query("INSERT INTO users (username, pass, mail,ip) VALUES ('".addslashes($username)."', '".addslashes($pass)."', '".addslashes($mail)."', '".addslashes($ip)."'") or die (mysql_error());
  3. ?>
Offline Ultimatum - 22/10/2005 16:13
Avatar van Ultimatum PHP expert nope, doet het ook niet, zelfde error , kan script wel poste als et nodig is, mss zit de fout wel helemaal hier niet in (wel waarschijnlijk omdat je de fout krijgt zodra je op submit klikt)
Offline delta_004 - 22/10/2005 16:50 (laatste wijziging 22/10/2005 16:52)
  1. mysql_query("INSERT INTO users (username, pass, mail, ip) VALUES ('".$_POST['username']."', '".$pass."', '".$_POST['mail']."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'") or die (mysql_error());

Het veld id heeft AUTO_INCREMENT dus die hoef je niet te benoemen
Offline Rens - 22/10/2005 16:51

Crew algemeen
Niet het hele script, wel een stuk van je script dan...
Offline jeffreydv - 22/10/2005 16:51
Avatar van jeffreydv HTML beginner wat ik zei in mijn post is toch goed dan? (2de post)
Offline Rens - 22/10/2005 16:57

Crew algemeen
Niet echt.

Slaat nergens op...
is genoeg.
Die " gebruik je om variabelen buiten quotes te halen, en aangezien dat je hier geen variabele tussen hebt staan is het niet nodig.
Offline Ultimatum - 22/10/2005 16:57
Avatar van Ultimatum PHP expert topic kan geslote worde omdat geen enkele code het deed en ik alleen maar dezelfde error kreeg, en ben ik uit frustratie overnieuw begonne 

(nee, jeffreydv zei dat ALLE codes in dit topic het niet deed, dus ook niet van jou )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2025 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.257s