PHP expert |
|
There are few things in life so hard to put up with as the annoyance of a good example... maargoed, here goes nothing:
Stel je hebt een klasse Klant en een klasse Rekening. Een Rekening hoort bij een Klant, maar heeft niets te maken met diens naam, dus mag hier ook niets mee doen. De klasse Rekening heeft maar één en slechts één verantwoordelijkheid. Dit kan dan bv. zijn: informatie over het saldo van de eigenaar van de rekening. Begrijp je?
Nu vraag ik me af: wat moet een User met een siteurl?
Edit: je kan altijd (als je van een goor design houd) een klasse App_MVC maken, waarin je alles zet, en dan laat je Model en Controller daarvan erven. Of Abstract_Model en Abstract_Controller, of whatever. Die App_MVC moet je in dat laatste geval dan wel abstract maken. Maar dit is echt een lelijk iets dus daarom kan je beter een Registry gebruiken (wat mij dus onnodig lijkt omdat elke klasse bijhoud wat het moet weten en kan dus via andere klassen altijd aan de juiste informatie komen, of de juiste acties triggeren (als dat onder diens verantwoordelijkheid valt))
volg je nog? |