Nieuw lid |
|
@marten
ik roep new kind() aan in de ouder; dit gaat dus kennelijk niet
Heb code veranderd; zie hieronder.
@vage
klopt, waarde is 2, met de volgende code:
class ouder {
public $id = 1;
public function __construct() {
$this->id = 2;
}
}
class kind extends ouder {
public function __construct() {
parent::__construct();
echo $this->id; // output: 2
}
}
$o = new kind();
class ouder { public $id = 1; public function __construct() { $this->id = 2; } } class kind extends ouder { public function __construct() { parent::__construct(); echo $this->id; // output: 2 } } $o = new kind();
Het probleem is eigenlijk het volgende.
Ik heb 1 ouder, met 1 of meerdere kinderen en elk kind heeft 3 of meerdere kinderen. Dus bijvoorbeeld:
1 ouder->3 kinderen->12 kleinkinderen:
- ouder->heeft 3 kinderen
- kind1->heeft 3 kinderen
- kind2->heeft 4 kinderen
- kind3->heeft 5 kinderen.
Laat ik het praktisch benoemen.
- In een taaloefening zitten oefenzinnen.
- 1 oefenzin heeft 1 of meerdere werkwoorden.
- Elk werkwoord heeft 1 goede en (pakweg) 3 foute vervoegingen
Bovenstaande komt prima uit de sql queries.
Ik begin met het fetchen van de oefenzin, ik fetch daarna de werkwoorden (met elk het goede antwoord erbij) en vervolgens de foute antwoorden.
Ik zie niet hoe ik dit anders moet doen. Wat is nu een praktische en verantwoorde manier om dit spul in objecten en sub-objecten te plaatsen? Moet ik de weg naar boven bewandelen, dus beginnen met de fouten, dan de werkwoorden en vervolgens de zin? Lijkt me niet helemaal logisch
Thx!
Roland
PS: overigens bedenk ik me net, dat het hele feest van extenden niet doorgaat, omdat de classes Niet echt properties delen. Hooguit kan ik in de class ouder 2 properties opnemen: werkwoorden en foute_antwoorden. Die kunnen dan wel worden geërfd. In elk geval wil ik in een oefenzin het boeltje bij elkaar houden. |