MySQL interesse |
|
in een programma dat ik in java schrijf wil ik tekst wegschrijven naar een bestand. Het inlezen van de ingetypte tekst doe ik via een scanner object scan (scan.next())
Wanneer ik een aantal ingaves heb gedaan wordt de invoer afgesloten en alles via een FileWriter() naar een bestand geschreven. Op het einde van de wegteschrijven tekst wil ik er voor zorgen dat een nieuwe invoer op een nieuw lijn begint. Daarom voeg ik aan mijn StringBuffer het '\n' char toe.
De StringBuffer converteer ik dan naar een String en toevoegen aan het tekstbestand lukt. Tot hier geen probleem, zo lijkt...
Maar wat blijkt als ik mijn txt-bestand bekijk. Dat in de plaats van een nieuwe lijn te beginnen na een '\n' er een vierkantje getekend staat.
Wanneer ik echter mijn tekst laat verschijnen in mijn terminal window wordt de '\n' wel gerespecteerd en dus een nieuwe lijn gemaakt...
Bestaat er in java nog een ander "new line commando" of hoe doen jullie dat op na het invoeren van een lijn een nieuw lijn te kunnen hebben in een txt-bestand...
TIA
Dierre
|