login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

onEnterFrame (een gedeelte laten stoppen)

Offline vinTage - 08/10/2005 21:35 (laatste wijziging 08/10/2005 21:39)
Avatar van vinTageNieuw lid
  1. this.onEnterFrame = function() {
  2. //check voor nieuwe post
  3. var check1 = _root.nieuw.text;
  4. var check2 = _root.oud.text;
  5. //tijd zooi
  6. var time = getTimer()-startTime;
  7. var milliseconds = lengte-time;
  8. var seconds = Math.floor(milliseconds/1000);
  9. var minutes = Math.floor(seconds/60);
  10. seconds %= 60;
  11. minutes %= 60;
  12. if (seconds<10) {
  13. seconds = "0"+seconds;
  14. }
  15. if (minutes<10) {
  16. minutes = "0"+minutes;
  17. }
  18. alles = minutes+seconds;
  19. if (alles == 0) {
  20. _root.play();
  21. }
  22. //hieronder zit mijn knoop.
  23. if (check1 != check2) {
  24. sound.play(); <-Dat mag maar één keer spelen
  25. }
  26. timer.text = "refresh @ "+minutes+":"+seconds;

op regel 24 staat mijn probleem.
de "sound" mag maar een keertje afspelen, en niet op elke frame.
Delete onEnterFrame kan niet, want dan stopt mn timer ook.

iemand die me op weg helpt ? thx alvast

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 08/10/2005 22:11 (laatste wijziging 08/10/2005 22:11)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
ja:
  1. <script>
  2. var gespeeld = true;
  3. this.onEnterFrame = function() {
  4. ...
  5. if(gespeeld)
  6. {
  7. sound.play();
  8. gespeeld = false;
  9. }
  10. ...
  11. }
  12. </script>

waarvoor is da wel??, 'k wis niet dat onEnterFrame bestond:ooh:
Offline vinTage - 08/10/2005 22:14 (laatste wijziging 08/10/2005 22:18)
Avatar van vinTage Nieuw lid uhm het is in flash, daar is "onEnterFrame" een functie die een bepaalde actie uitvoerd met de snelheid van je fps in je movie.

Maar met die vars zetten, dat gaat niet werken, want hij veranderd ze gelijk weer terug naar de "werkelijke" var, (met de snelheid van onEnterFrame), en gaat dus weer spelen todat die waardes wel gelijk zijn..
Ik heb natuurlijk ook al geprobeerd om in diezelfde functies de waardes gelijk te zetten, maar op eoa manier werkte dat niet.
Offline haytjes - 08/10/2005 22:24
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
owh, 'k zit ik per ongeluk op het misse forum, 'k dacht al dat onEnterFrame niet werkte in JS, sorry:$

(dom: flash en JS lijken dus een beetje op elkaar:s )
Offline vinTage - 08/10/2005 22:31
Avatar van vinTage Nieuw lid dat is niet dom, AS en javascript zijn beide gebaseerd op ECMA, en lijken dus superveel op elkaar 
Offline NCube - 08/10/2005 22:33
Avatar van NCube HTML beginner Als je nu in de eerste frame in de scene de variable gespeeld zet en dan het volgende gebruikt.
  1. if( _root.gespeeld == false ){
  2. sound.play();
  3. _root.gespeeld = true;
  4. }
Offline vinTage - 08/10/2005 22:41 (laatste wijziging 08/10/2005 22:55)
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat ik doe in mijn functie is 2 textvelden met elkaar vergelijken (dat gebeurt nonstop (onEnterFrame))
in het eerste frame word een textveld gevuld, in het 2e word een cookie uitgelezen, de waarde van dat cookie wordt in het 2e textveld gezet, dan gaat er op frame 1 weer mijn "controle" in gang en die vergelijkt (met de snelheid van 12 fps) die 2 textvelden (frame 1 blijft overigens 15 seconden vaststaan, voordat hij naar frame2 gaat).
als ik true en false zou gebruiken, dan zou ik die vergelijkende textvelden niet meer kunnen gebruiken.


Maar je hebt me wel op een idee gebreacht !!
Ik ga gewoon in die functie naar frame2, waarna de waardes weer wel gelijk zijn (hoop ik) 


edit, yesssssssssssssss !! dat werkt wel thx peeps !

edit2 te vroeg gejuigt, hij speelt nu maar een keer, maar alles wat er voor die functie afspeeld gaat verloren :S
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.231s