login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Drag dropdownmenu

Offline Kristel - 04/10/2005 05:26 (laatste wijziging 04/10/2005 05:51)
Avatar van KristelNieuw lid Hallo, ik heb een dropdown menu gemaakt en daar is alles prima mee, maar nu wil ik dat dit dropdown menu bewogen kan worden met de muis over een tabel van 800 op 600.
Daar heb ik 2 vraagjes bij

1) Kan ik een flash menu laten bewegen over een html tabel??? Ik dacht als ik een doorzichtbare layer maak van 800 op 600 dat het dan misschien zou kunnen lukken. Maar dit is misschien toveren, zover ben ik nog niet geraakt want heb probleem 2 nog...

2) Ik heb een movieclip (dus die dropdown) en daar zou het volgende in moeten.

onClipEvent (load) { startDrag(this, true); }

Maar waar in de movie clip zet ik dit? In een aparte layer lukt het niet.
Op alle mogelijke manieren geeft ie aan dat 'clipevents alleen voor movie clip instances bedoeld is.' Maar de dropdown is toch een movie clip?

Weet er iemand wat er scheelt?

Of is een alternatief om dat menuutje met de muis te laten bewegen over een pagina? Of moet je de pagina zelf ook in flash maken? Zou nogal zwaar zijn denk ik.

Greetzzz K

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Keith - 04/10/2005 07:15
Avatar van Keith Grafische gevorderde Voor het dropdown menu moet je mischien eens de tutorial hier bekijken.
Offline vinTage - 04/10/2005 08:33 (laatste wijziging 04/10/2005 08:35)
Citaat:
onClipEvent (load) { startDrag(this, true); }
hiermee ben je al niets, omdat je nu CONTINUE je menu aan het verslepen bent.
Je zal dit in een ander jasje moeten doen, bijvoorbeeld, in een mousedown.
Ik heb van die tutorial hier de fla gebruikt, en er een extra knop bijgemaakt.
Die extra knop heb ik "sleepknop" als instancename in het dropmenu.
Het dropdown menu zelf heb ik ook een naam gegeven op de main scene, enwel "menu".
Dan heb ik in een keyframe van de scene de volgende as gezet.
  1. menu.sleepknop.onPress = function() {
  2. startDrag(menu);
  3. };
  4. menu.sleepknop.onRelease = function() {
  5. stopDrag();
  6. };

Hier kan je een werkende versleepbare sfw zien, en hier kan je de fla downloaden.
Offline Kristel - 04/10/2005 10:50 (laatste wijziging 04/10/2005 23:54)
Avatar van Kristel Nieuw lid @ Keith, dankje maar in de dropdown zat het probleem niet.

@ Vintage: Weer s super bedankt!!!!!! Het is gelukt. Heb misschien wel je menu en drag buttom over genomen. Oepsie!

En je kan dus idd een flash bestand met doorzichtbare achtergrond in een html menu plaatsen. Ik sprong effe een gat in de lucht! :-)
....
Nu exact 24u later, te vroeg gesprongen! Mijn script werkt niet voor explorer, de kleuren van de html zijn helemaal anders en de flash is gewoon niet te zien! Alleen firefox en safari zien'm goed.
Dus ben ik effe de tut van de flash pop gaan kijken http://www.site...id=385#top

en... rarara, ik snap'm niet goed! (hoe kan het ook anders ))

-> Als ik fla publisch in html met transparante window dan heb ik
dus een flash bestand en dan...?

Hoe zet ik dat in mijn html?

Mijn flash bestand is dus 800 op 600 (de hele tabel) met transparante achtergrond. Daarbinnen moet dus de rest van de pagina komen. Doel= Dropdown kunnen bewegen over heel de pagina. Wat ik nu heb is dit: http://lodgon.com/kris/ressorkedropdown/index.html
(te zien voor de firefoxen en de safaris)

Moet ik die zoals een ander flashbestand in een <embed> tag zetten dan?

Of moet die <param name="wmode" value="transparent" /> er dan ook nog bij...? Als ik dit doe met mijn gewone 'niet transparant' gepubliceerde flash bestand (2de mogelijkheid) zie ik ook niets. Feeling stupid..

Greetzzz (een op dit moment gefrustreerde vermoeide flash leerling die zin heeft om laptop in de kast te steken,maar k'zal nog maar se proberen, duh!) K
Offline Ontani - 04/10/2005 23:44
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
hmmm 1 x slepen gaat goed, de 2e keer krijg ik zo'n "verboden" icoontje
Offline Kristel - 04/10/2005 23:56
Avatar van Kristel Nieuw lid Oei, nog iets anders dan! Dat ook nog!
Offline vinTage - 05/10/2005 01:00 (laatste wijziging 05/10/2005 01:01)
Avatar van vinTage Nieuw lid Er gaat iets GRUWeLIJK mis met die frameset zooi.
Het heeft niets met de swf te maken, want als ik de src code volg kom ik op jou swf uit, en die functioneerd hier in FF en in IE zoals het hoort.

http://lodgon.c...opdown.swf

Beter een paar html tutos bekijken, en proberen af te stappen van frames.

@Ontani, als je die linkjes van mij hieronder volgt, heb je dan ook een foutmelding ?
http://vintage....eep%20drop/
http://lodgon.c...opdown.swf
Offline Kristel - 05/10/2005 01:41 (laatste wijziging 05/10/2005 01:41)
Avatar van Kristel Nieuw lid Ik weet het, die frames. Heb er ooit eens 1 site mee gemaakt en het is super irritant! Nooit meer.
Maar dit is voor iemand gemaakt die alleen in frontpage kan werken met frames... vandaar. Hij vroeg het zo te presenteren in frames.
Alleszins thx
Offline Ontani - 05/10/2005 18:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
vinTage bij die van u gaat alles goed, ook bij die van haar maar dan de swf alleen, zonder dat em in die html pagina geplaatst wordt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s