In het vervolg ff verder kijken als je neus lang is
LOL Bigbuggie maar das totaal iets anders
maak een een tekening op frame 1
selecteer "shape" onderin bij properties van het frame.
Maak een nieuwe keyframe verderop in de tijdlijn.
Maak daar een andere tekening.
klaar.
MAAARRRRRRR !!
Shape tweening werkt alleen met symbols en niet met gegroepeerde zooi, dus een mc naar een andere veranderen dat gaat niet lukken...
ik bedoelde:
ik heb bijv. een paar buttons en een vierkantje
en als je op button 1 drukt gaat de rechteronderhoek van het vierkantje een paar pixels naar rechts, en als je op button 2 drukt gaat de rechteronderhoek van het vierkantje een paar pixels naar links enz.
dus verandert de shape van vorm.
en dit alles dus in runtime.
PS. BigBug had toch gelijk^^
gewoon een paar objectjes en dan er lijnen tussen trekken
thanx BB:D
in dat geval had BigBug dus wel gelijk, (sry Biggy )
maak dus 4 mc's die je hoeken worden.
Plaats ze alle 4 op je scene, en geef ze een instance naam.
BV:lo(linksonder), ro(rechtsonder) etc etc
Connect ze met elkaar via api drawing (zie link die BB poste )
Maak je buttons, en geef de buttons AS als
in dat geval had BigBug dus wel gelijk, (sry Biggy )
Mensen verstaan mensen Medewerkers verstaan mensen niet (dit keer dan he))
Edit: Deze post mag verwijderd worden beetje onnuttig eik, mja vinTage deed beetje strange, beetje posten om punten te krijgen terwijl ik het antwoord al had gegeven ^^^^^^^^
resultaat; kijk hier: http://www.pro-rsoft.com/figuur.swf
het is de bedoeling dat de kubus (kubus? waar dan?;-)) gaat vervormen als je op de knop drukt, maar alleen de hoekpunten bewegen:'(.
Hoe kan ik maken dat de vlakken meebewegen?
wederom word je verwezen naar de allereerste repley op dit topic.
en kijk maar eens naar dit
En de moeite nemen om een tut door te lezen ipv bekijken zou ook schelen.
@BigBug, jah sorry jongske, maar ik bent nou eenmaal een puntenjager he
idd... dat bedoelde ik niet, vinTage. http://www.pro-rsoft.com/figuur.swf
de hoekpunten bewegen nu als je op de knop drukt, maar de vlakken bewegen niet mee!!!
dat moeten ze wel!!! Maar HOE???
je moet gewoon de lijnen tussen de objecten tekenen volgens die tut die ik geschreven had, dan met beginfill vullen de vakken KEURIG op....
En op jou manier gaat dat niet, zelfs al zou die mee bewegen, dan vult ie nog niet op, omdat hij niet mee groter word.
Citaat:
Medewerkers verstaan mensen niet
mensen moeten leren begrijpen ipv katten op medewerkers
ik ben er al uit, en jij begrijpt mij nog niet....
ik heb het lijnen teken gedoe in een function gezet, en die roep ik dus op aan het begin en als er op de knop gedrukt is.
ik ben er al uit, en jij begrijpt mij nog niet....
ik heb het lijnen teken gedoe in een function gezet, en die roep ik dus op aan het begin en als er op de knop gedrukt is.
nou moet je niet gaan roepen dat ik je niet begrijp, ik heb net je swf bekeken, en daar staat gatsakke LETTERLIJK in wat er in mn tut staat...zelfs je objecten heb je de namen gegeven die ik in mn tut gebruikte, dus mss moet jij dan toch maar eens leren begrijpen ipv ik !!
wat bb bedoeld is dat je precies op een lettertje moet klikken om de button te laten werken, dit zou niet nodig zijn als je een onzichtbare button zet. maw, teken op de hitframe een rechthoek oid die alle tekst overlapt, de hitframe krijgt toch nooit iemand te zien, en dan hoef je ook niet precies op een letter te klikken, maar ergens op die rechthoek is al goed.
hoe dat zit met dat www gedoe weet ik ook niet, mss refreshen ?
en met drawing api ZIJN de hoekpunten altijd geconnect, omdat dat je start en eidpunten zijn van je "lijn" en als je dus verschuift gaat die lijn EN de fill doodleuk mee.(zoals het voorbeeldje in die tut, helemaal bovenin, met die balletjes, die bewegen ECHT nonstop random)