login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

collision detection (hittest) prob

Offline vinTage - 05/04/2005 13:18
Avatar van vinTageNieuw lid Ik ben nou al 2 dagen forums aan het afstruinen en tuts aan het doen, maar ik krijg mijn probleem niet gevonden (tis volgens mij toch niet zo'n groot probleem majah, ik kom er toch niet aan uit.

Ik heb een movieclip(muur), op gebouwd uit andere movieclips(m).
Alle gebruikte deeltjes hebben een instance naam (m dus).

op mn scene zit die grote mc dus, genaamd "muur"
Op de scene is er nog een andere mc die ik kan laten bewegen, die is genaamd "lijf".

Nou is het dus de bedoeling dat als ik met "lijf" tegen "muur" komt dat er een punt opgeteld word in een txt veldje; dat lukt allemaal prima op een klein stom trut detail na
op de eoa manier ziet "lijf" alleen de eerst getekende "m" alle andere ziet hij doodleuk niet; ik heb ook al gepruts met eval() maar daar word ik ook niet echt wijzer van

iemand ?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 05/04/2005 16:52
Avatar van Thomas Moderator Je zult dan met een for-lus alle muren moeten aflopen om te kijken of dat lijf tegen een muur aan zit ?
Hierbij moet je rekening houden met de afmetingen van een muur, en de lokatie van de muur, lijkt me - misschien gebeurt dat laatste nou nog niet ?
Offline vinTage - 05/04/2005 18:32
  1. onClipEvent (enterFrame) {
  2. if (_root.muur["m"].hitTest(_root.lijf)) {
  3. _root.txt += 1;
  4. }
  5. }

_root.muur["m"] zou voor alle instances moeten staan die er in de "muur clip zitten _root is de plaats waar "muur" zich bevind.

Die code is op zich wel goed want hij ziet wel de eerste ["m"] in die clip, maar de rest niet meer, terwijl ze er wel staan en ook nog dezelfde naam hebben (ook m dus)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s