Ik heb een fotoalbum in Flash. Het verwijst naar een xml-bestand die naar externe foto's linkt . Als ik het flashbestand en het xml-bestand in dezelfde map zet, werken de knoppen (vorige / volgende) in Firefox prima. Als ik echter het xml bestand verwijs naar een andere locatie (bv. www.domein.com/foto), dan laat Firefox enkel de eerste foto zien uit het xml-bestand, maar de knoppen zijn niet meer te gebruiken.
En dit heb ik met meerdere flashbestanden in Firefox. In IE werkt het prima.
Ik weet niet of dit ook de oorzaak zal zijn, maar ik heb eens ergens gelezen dat de flashplugin voor firefox en netscape niet zo snel zijn.rnIk weet niet hoeveel fotos je hebt gelinkt via die XML file, maar je zou eens kunnen met maar 2 fotos, en dan een hele tijd wachten, mss dat het inderdaad langer duurt met Firefox.rnrnAls je de oplossing hebt hoor ik die in elk geval graag rneditrnuhm, zou ik mss die fla en xml mogen hebben van je dat ik serieus mee kan zoekn, ik ben namelijk ook wel benieuwd naar het resultaat, ik heb al meer dingen gelezen die niet hetzelfde gaan in Fx vs IE.rnEn zelfs al is dit niet zo, dan kan ik het nog altijd testen voor je op mijn systeem.rnAls je het zelf geschrevengemaakt hebt hoeft het natuurlijk niet, tis gewoon dat ik ook benieuwd ben.
Ik heb je email met de bestanden ontvangen, en ben ook aan de slag gegaan, helaas kan ik je geen oplossing aanbieden, want bij mij werkt het gewoon allemaal perfect, ik heb de bestanden.xml op mn isp`s webruimte gezet en die op mijn computer verwijderd, zowel in Firefox als in internet explorer werkt alles naar behoren.
Ik zie in je topic dat je met meerdere flash bestanden problemen hebt, het is mischien een optie om je flash plugin te verwijderen en deze opnieuw te instaleren (in Fx natuurlijk).
't Blijft wel vreemd dat hij het bij het ene bestand wel doet en bij de andere niet, terwijl het om hetzelfde soort flashbestand gaat.
Maar ik zal je tip opvolgen.
FF en flash doen vaak gaar bij mij. Vooral buttons, na 1x op een button klikken, laten alle buttons alleen nog maar al hun verschillende states zien als je die triggered, maar er gebeurt gewoon helemaal nix meer
Volgens mij weet ik al waar het aan ligt. Ik had wmode="transparent" in de embed gezet. Het wordt wel transparent, alleen de functies werken niet. Het gekke is bij het ene flashbestand werkt het wel, bij een andere weer niet.
mjah, ik weet het ook niet, ik heb net een extern gedoe geladen via een button in heb ook transparant gebruikt, maar bij mij werkt het wel.
Ik heb niet getest met jou fla, want die heb ik niet meer.
Maar het ligt volgens mij niet aan externe movies, aangezien dit ook voorkomt bij bestanden zonder externe movies.
Ik zal nog eens wat verder zoeken waar het aan kan liggen.
bij mij werkt flash altijd goed, je moet update doen, het zal nog niet fatsoenlijk ge-installeerd zijn als je eerst flash update en dan pas firefox installeerd